Rozhovor o zrušeném DLC

2290 10

Pokud se nepohybujete okolo RPG her alespoň 10 let, tak jste o Ossian Studios asi neslyšeli. To v roce 2003 založil Alan Miranda, bývalý producent BioWare, a ve studiu pracoval na několika zajímavých projektech. Zmiňme premium modul (tak se u BioWare dříve říkalo placeným DLC) Darkness over Daggerford pro první Neverwinter Nights či datadisk Mysteries of Westgate pro Neverwinter Nights 2.

A nesmíme zapomenout na mobilní RPG hru The Shadow Sun, která nejen díky své desetihodinové délce získala opravdu skvělá hodnocení (81% na Metacritic). Její vývoj nebyl jednoduchý i kvůli neustále se zvyšujícímu výkonu telefonů a tudíž neustále zvyšujícícm se požadavkům na vzhled hry. Ač hra nevypadá dokonale, její hratelnost tento nedostatek plně nahrazuje. Ke stažení pro Android a iOS. Gameplay ukázka první hodiny hry.

Ale čím je pro nás studio Ossian daleko zajímavější, je jejich práce na zrušeném a oficiálně neoznámeném DLC nazvaném Scars of Betrayal pro prvního Zaklínače. A právě o něm se hovoří v rozhovoru, jehož překlad vám dnes přinášíme.

GB: Před prací na The Shadow Sun a někde mezi Darkness over Daggerford a Mysteries of Westgate jste pracovali na rozšíření pro Zaklínače nazvaném Scars of Betrayal (Jizvy zrady). Jak jste k tomu vlastně přišli? CD Projekt RED vás oslovil, abyste pro ně vytvořili přídavek?

Alan: Práce na dodatku pro Zaklínače s CDPR byla skvělou zkušeností – jsou to tak realističtí a příjemní lidé. A jak jsme se k tomu dostali, je zajímavá historka. Ukazovali jsme Darkness over Daggerford na GDC 2007, protože jsme vyhráli cenu za Nejlepší RPG Mod na IGF, a Marcin Iwiński přišel za námi a představil se. Řekl nám, že BioWare mu doporučil Ossian Studios jako dobrého vývojáře pro tvorbu přídavků pro RPG hry. Marcin se zajímal o možnost vytvoření dalšího obsahu pro Zaklínače (který neměl být vydán dalších 7 měsíců) ve stejném duchu, jako se dělaly premium moduly pro NWN. Byli jsme tímto nápadem nadšeni a koncem roku 2007 jsme rozjeli plnou produkci Scars of Betrayal.

GB: Jaká byla hlavní premisa Scars of Betrayal (SoB) a jaká byla Geraltova role v příběhu?

Alan: SoB bylo samostatné dobrodružství, které nebylo nijak spojenou s hlavním příbehem původní hry. Bylo velmi podobné mnoha loveckým dobrodružstvím Geralta, které zažil v knihách Andrzeje Sapkowského. Marcin mi poslal povídkovou sbírku Poslední přání jako referenci a tyto povídky mě inspirovaly k napsání příbehu SoB.

Geralt přijíždí do vesnice Kurcova, východně od Wizimy v pohoří Mahakam, kde není nouze o problémy a ne vše je takové, jaké se na první pohled zdá být. Neměla to být klasická zápletka „jdi do jeskyně a zabij monstrum“ – Geralt měl být chycen v síti intrik a komplexních sociálních vztahů, což mělo za následek několik velice těžkých rozhodnutí. Měl jsem v úmyslu dát příběhu stejný nádech, jako mají povídky ve sbírce Poslední přání, a zůstat věrný předloze. CDPR bylo velmi spokojeno s příběhem, kde se objevují i vlkodlaci.

The Witcher Scars of Betrayal

GB: Byl tento přídavek plánován hlavně jako dodatečný obsah po dokončení hry, nebo měl přidávat nové věci jakou jsou recepty, schopnosti a další?

Alan: Rozšíření se zaměřovalo čistě na příběh a dobrodružství, tudíž jsme nepřidávali žádné nové věci, recepty či schopnosti. CDPR chtěli dát hráčům další obsah pro hraní po dokončení příběhu původní hry.

GB:Věděli jste v době vývoje SoB, že je vývoji také rozšížení The Witcher: Outcast? Pokud ano, byly zde nějaké úvahy o možnosti jejich propojení či vyvarování se překrývání?

Alan: Ano, věděli jsme o tom, ale v našem vývoji se to prakticky neprojevilo. Pokud si dobře vzpomínám, roXidy (vývojáři premium modulu Wyvern Crown of Cormyr pro Neverwinter Nights) oslovili CDP s možností udělat pro ně rozšíření krátce po vydání Zaklínače v říjnu 2007. Ale jsem si docela jist, že jsme byli prvními vývojáři, které CDPR oslovili pro vytvoření dodatečného obsahu, když dokonce letěli do Vancouveru, aby mi na jaře 2007 ukázali jejich hru. Tudíž naše rozšíření očividně mělo jako první možnost výběru příběhu, monster, atd.

GB: Proč bylo SoB nakonec zrušeno a jak daleko byl projekt před jeho ukončením? Byl Outcast také zrušen ve stejném období a byl spíše blíže či dále ve vývoji v porovnání s SoB?

Alan: V srpnu 2008 se Ossian a CDPR připravovaly předvést Scars of Betrayal na veletrhu Gamescom a pak jsem zčista jasna dostal ten telefonát od producenta Zaklínače, Tomasze Gopa, který mi s politováním oznámil, že ruší veškerý extérní vývoj pro Zaklínače včetně SoB a Outcast, který ovšem ani neopustil pre-produkci, jak mi bylo řečeno. Byl jsem zcela šokován.

Hlavní designér Zaklínače ve skutečnosti nesouhlasil s tímto rozhodnutím, protože vývoj SOB byl opravdu daleko (asi 60 %) a dávalo smysl na tom pokračovat pár dalších měsíců, protože vydání druhého Zaklínače bylo ještě několik let v budoucnosti. Ale to, co se stalo, nemělo nic společného s Sob či Ossian, ale s CDP samotným. Jak jsem zjistil krátce poté, ten zrovna procházel velice obtížným obdobím a dokonce musel propustit velkou část svých zaměstnanců. Byl to počátek velmi obtížného období pro CDP, což téměř vedlo k úplnému kolapsu v roce 2009, jak popisuje článek na EuroGamer. A proto dnes neobviňuji CDP za to, co se stalo. Ale cítím se velmi smutně, že si nikdo nemůže zahrát Scars of Betrayal, který by dle našeho názoru byl skvělý pro všechny fanoušky Zaklínače.

GB: A co můžeme čekat dalšího od Ossian Studios? Nyní, když jste si udělali jméno na poli RPG her a máte několik titulů na kontě, nepřemýšleli jste o nějakém komunitou sponzorovaném projektu?

Alan: Nyní po vydání The Shadow Sun se jeví věci daleko pozitivněji než v předchozích letech. Při pohledu zpět na trnitou cestu, jenž Ossian urazili (zrušení Darkness over Daggerford, pak 19měsíční čekání na vydání Mysteries of Westgate až do dubna 2009 a následné zrušení SoB), nás to přímo vede k tomu, abychom si vytvořili vlastní značku. A to jsme udělali s  The Shadow Sun, jenž evokuje Conana v kombinaci s podtóny Lovecrafta. Díky skvělým nástrojům Unity zcela určitě budeme pokračovat. A možná nám osud v kartách vyloží i nějaký ten komunitou sponzorovaný projekt.

GB: Děkujeme Alanovi za jeho čas a grafický koncept ze Scars of Betrayal.

Pokud teto článek zaznamená úspěch, budeme v dalším článku pokračovat analýzou uniklého design dokumentu k The Witcher: Outcasts, který se měl být na ostrově Faroe, kde se odehrává část Zaklínače 3.

Hlasujte níže pomocí lajkování pod tímto článkem, nebo napište komentář.

Total 45 Votes
0

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

About The Author

10 komentářů on "Rozhovor o zrušeném DLC"

Leave a Comment