About The Author

32 komentářů on "Trailer na Citadelu plný spoilerů"

  1. fousac

    Tak sem furt dumal, proč je to tak velký… Přece jenom 4GB jsou 4GB, to je třetina původní hry nebo dvě a půl Omegy.. A koukam, že to nebude žádná věda… To člověk zkoukne na nový fullHD telce film „Fleet&Flotilla“, Liara si dá hoďku klavírního koncertu od Rachmaninova, k tomu několik kilometrů zbytečnejch chodeb a běhání po Citadele ala ME1, pak už jenom blesková přestřelka v baru s nějakejma vokurkama, který Shepardová kdysi naštvala a hle, 4GB jsou na světě… 😉

    Sakra já se tak těšim.. Už aby to bylo..

  2. Scorpion

    Som veľkým fanúšikom ME Trilógie a DLC ,ktorého dej by sa odohrával na Citadele som čakal dlho. No Citadela z ME1 bolo podľa mňa lepšie spracovaná než v ME3. Bol to rozlohovo veľký priestor, v ktorom mal hráč možnosť sledovať život na tak veľkej vesmírnej stanici. ME3 už sa už hráč nemá možnosť pohybovať po celej Citadele , ale len na úrovniach oddelených výťahom, ktoré ani zďaleka nenavodzujú atmosféru z ME1. Bohužiaľ to isté urobili tvorcovia aj so stanicou Omega z ME2, ktorá mi už v ME3 prišla dosť odfláknutá nehovoriac o tom, že po misii sa už lokalita nedala navštíviť čo bolo asi najväčším sklamaním. To čo dokázali autori s ME1 a ME3 a aj DLC-čkami k jednotlivým hrám, v ktorom ma vtiahli do sveta Mass Effectu  aj po hernej a príbehovej časti, bohužiaľ zničili ME3 v ktorej zoškrtali čo sa dalo a hra pôsobí celkovo nedokončením dojmom, DLC ktoré sú k dispozícii už mali byť jednoznačne súčasťou pôvodnej hry s ich prípravou si mohli dať záležať viac, nehovoriac o chybách pri vydaní DLC, ktoré mali jednoznačne doladiť pri testovaní hry. Preto ani nemám nejaké veľké očakávania z DLC Citadela, ktorého dej mi príliš nezapadá do ME3 a atmosféry, ktorú ma hra hráčom navodzovať. DLC k ME3 celkovo pôsobia skôr ako “zlaté prasiatko“ pre EA Games, ktoré s príbehom nemajú nič spoločné . Aj napriek tomu ako ME3 dopadla, tak hra patrí medzi moje naj. hry, kde konkurencia ma čo robiť ak chce Mass Effect prekonať. A určite si zahrám všetok obsah, ktorý k nej vyjde. Už sa nemôžem dočkať ďalšieho ME, ktorého prípravu autori dúfam nepodcenia tak ako ME3, kde stavili pri predajnosti skôr na dobré meno značky M1 a ME2. Radšej nech to vydajú neskôr, ale poriadne premakané. Touto cestou by som sa chcel poďakovať aj za vyčerpávajúcu a zdĺhavú prácu na preklade ME a aj za preklad Dead Space 3 pánovi Marekovi Tvrdému a jeho týmu.

    • Marek Tvrdý

      Hra může mít vzhledem k nákladům jen určitou velikost a rozsah. Prostě nejde udělat megarozsáhlou příběhově orientovanou hru a přítom mít rozumnou délku vývoje. Hodně obsahu DLC je prostě obsah, který byl ve scénáři, ale nebyl čas a prostředky ho zpracovat. A tak jsme se ho dočkali jako DLC, které a to ZDŮRAZŇUJI, vznikly až po dokončení původní hry. Taky jsem se těchto doplňků nemuseli nikdy dočkat. To by pro vás bylo možná lepší, ale pro ostatní fanoušky MET rozhodně ne.

      DLC Citadel je poslední rozloučení se ságou. Ještě jste ho nechrál, ale už jste ho odsoudil. Já kritizuji myšlenku, která je de-facto už v původní hře a to, že Země je pod útokem a Shepard si nakupuje oblečení, fláká se různě po planetách, kde plní z hlediska celé galaxie nepodstatné mise a pak si zajde na automaty. Pochopím automat na palubě Normandy, když někam letí. Ale dát si volné odpoledne na Citadele, když na Zemi umírají miliony lidí?

      • Michal Šefl

        Trailery většinou ukazují to nejlepší a pokud to platí i pro tento trailer, tak se odsouzení nedivím. Všude kolem umírají miliony a oni nás lákají na pařbu a zařizování bytečku s důvodem, aby Shepard byl na finále v nejlepší možné kondici? Sorry, ale můj Shepard už má něco za sebou, hodně se na něm podepsala Reaper technologie, má špatné sny a dopadá na něj, že nemůže zachránit všechny. Ale není to gambler, ani ožrala, ani designér bytů. Je to bojovník a člověk, odhodlaný do posledního dechu bojovat za přežití lidstva. Jak říkám, uvidíme jaké to bude, ale s koupí tentokrát počkám na review.

      • Chipsonator

        Taky že tvého Sheparda nikdo nenutí hrát automaty a zařizovat si byteček.

  3. Krieg

    Pevně doufám v nějaký slušný zážitek ze Citadely. Nečekám úroveň LotSB, ale nečekám ani průser. Každopádně, tak jako tak, uzavře se tím pro mě jedna z nejlepší herních sérií, co jsem kdy měl tu čest hrát. Na jednu stranu je to smutný, na druhou ten konec jednou prostě musel přijít. Přeju Markovi a spol., ať nemají nějaký problém s češtinou a zahraju si to až s ní 🙂

  4. Michal Šefl

    Tohle bude asi první DLC, u kterého si počkám na názory hráčů a videa na youtube a zjistím si z toho o čem to přesně je. Jasně, připravím se tím o ten zážitek, ale opravdu nemám zájem podporovat tenhle nesmysl a kazit si tak jinak pěkné vzpomínky na celou trilogii. Svůj názor jsem tu již několikrát vyjádřil a stojím si za ním a posledním DLC, které hře něco dalo byl Leviathan. Pařit s posádkou opravdu nemám zapotřebí, když všude kolem je jen smrt. Co jsou zač ti noví nepřátelé na Citadele sice netuším, ale obávám se, že BioWare nevymyslelo nic lepšího, než prostoduché nepřátele, kteří jen chtějí Sheparda zlikvidovat bez nějakého hlubšího důvodu.

    Než vynesu poslední verdikt si počkám na spoilery obsahu po vydání, ale s největší pravděpodobnosti už ode mě neuvidí ani kačku a upřímně doufám, že to podobně pojme více zákazníků a dají najevo, že se nenechají ždímat laciným obsahem a nechat je zruinovat další hru. BioWare by zasloužilo stát se odstrašujícím příkladem, který si bude vlastní konec užívat stejně, jako jsme si my užívali ME3.

    Možná zním až příliš extrémně a vytočeně, ale opak je pravdou. Celou dobu jsem si říkal, že přece nikdo nemůže být tak hloupý a ignorantský a navíc úmyslně lhát, ale v poslední době to všechno vyplouvá na povrch a zatímco některé věci nám asi navždy zůstanou záhadou, skládačka jménem BioWare je zdá se kompletní. Vřele doporučuji velmi čerstvá videa Juliana Klana (CleverNoob channel na youtube) s pre-analýzou Citadel DLC a analýzu anket, která měla vyvrátit tvrzení BioWare, že skutečně poslouchají fanoušky a dělají to co chtějí. Ne, ne a ne.. dělají co chtějí oni, co chce EA. Chtějí prachy, nic víc. A na názor zákazníků zvysoka kašlou.. lidi to přece budou kupovat, no ne?:)

    Teď už vím, že tohle je konec. A skutečně za vším je jen mizerné psaní, lenost a nenasytnost. A už dává větší smysl i odchod Raye a Grega. Taky bych nechtěl být podepsaný pod výtvory, s kterými kvůli vlivu EA nic nezmůžu.

      • tomthemefan

        Hej, vravite o tom ako chcu bioware len peniaze a kaslu na hracov, ale uvedomte si ze kolko vytvorenie poriadnej hry stoji namahy, penazi a casu pri objeme softweroveho piratstva by pravdepodobne bioware aj dalsie studia skrachovali, keby si nedoplnali financne zdroje DLC obsahom a podobne mozno by teraz nebol ani ziadny mass effect, pokial neprebehne nejaka revolucia alebo zmena myslenia ludi tak sa musime zmierit s tym ze studia a firmy budu robit to co robia pokial budu mat zisk a pokial sa im to plati, ale nechcem ich obhajovat iba chcem ukazat ze na veci sa da pozerat z viacerych uhlov a z kazdeho vyzeraju trosku inak 😉

      • Michal Šefl

        1) Několik let se živím vývojem aplikací pro klienty i produkcí vlastních a momentálně pracuji fulltime na hře, tudíž si velmi dobře uvědomuji, kolik námahy za čím musí být.

        2) Pirátství nikdy nebyl a nebude problém lidí, je to problém firem a neschopnost to pochopit a přizpůsobit se. Člověk, který si hru chce někde stáhnout a neplatit za ni by na to buď nemá, nebo je to předražené, ale hlavně by za to stejně nezaplatil. Firma tak o žádný zisk nepřichází, naopak mnoho z těchto hráčů hra třeba nadchne a koupí si ji později, včetně předchozích dílů a všech DLC. Ochrana jsou vyhozené peníze, lepší je investovat do kvality a obsahu hry.

        3) Jinak se spolu v ostatních bodech myslím shodneme. Je fakt, že s tím nic neuděláme a firmy jako EA si budou dál dělat co chtějí. To, že jedna série (ačkoliv má nejlepší příběh, co jsem kdy hrál) neskončila úplně podle představ ještě není konec světa, je to jen obrovská škoda nevyužitého potenciálu a ignorace feedbacku o kterém tvrdí, že jej poslouchají. Asi nejvíc mě ale štve, že celou dobu to směřovalo k velkolepému finále s Harbingerem, pak se objevil i v traileru na Retaliation a nakonec nic:) Ten trailer byl strhující a kdyby byl na SP DLC, bral bych ho tisíckrát raději, než tenhle.

      • Michal Šefl

        Jen jsem si dovolil vyjádřit svůj názor, doufám, že to ještě není trestné. Mám raději objektivní názory s vysvětlením, než odsuzovat cizí názory jen proto, že hru nevychvaluju do nebes, ignorovat fakta a smířit se jako zákazník (co do série vrazil tisíce korun) s jakýmkoliv smysl nedávajícím výtvorem, hlavně když to má nálepku ME.

        Hra se mi líbí a považuji ji za jednu z nejlepších her všech dob, ale jediné DLC co za ty peníze stálo je pro mě Leviathan. Pak už to působilo jako z jiného světa a to chtějí 14 Eur za něco co projdu za dvě hodiny (Omega) a hře zaměřené na příběh to upřímně nemá co nabídnout – ruku na srdce, kde jsou nějaké možnosti, příběh? Já si z toho pamatuju jen střílení. A ta cena je taková, protože EA očekává zisky na úrovni ME3, ale každé další DLC si koupí menší počet lidí, takže to musí někde nahnat, když smysluplná cena by mohla být někde kolem 5 Eur. A myslím, že za tuhle cenu by na tom i více vydělali a hlavně dostali výtvor k více lidem.

      • Jack

        Omlouvám se měl jsem v ten den špatnou náladu tak jsem hned po tobě ,,vyjel,, ale s OMEGOU musím souhlasit, jediné co se mi líbilo byla Turianka, ale to bude tím, že jsme ME ještě žádnou neměli.

      • Michal Šefl

        Nic se nestalo:) Koneckonců, všichni tu jsme ze stejného důvodu – hra nás ovlivnila. Jen někteří z nás hůře nesou, co se s ní děje dál. Už to totiž není co bylo a stejně jako BioWare se skrývá za „Artistic Integrity“, z principu ani já nemohu jen přihlížet. Vyjádřit svou nespokojenost je to nejmenší co můžu udělat a faktů o které se opřít je bohužel nespočet.

        Jinak Turianka byla fajn, škoda toho co jí potkalo. Přišlo mi to naprosto zbytečné a když jsem se před chvílí podíval na youtube na závěr Citadel DLC, jen jsem zakroutil hlavou. Hrozně si usnadnili práci.. volba je jen iluze a tady ji odhalili asi 3 vteřiny po rozhodnutí. Pomalu se to stalo pravidlem. Bezprostřední pocity? Asi zklamání, marnost, neschopnost to ovlivnit a v případě Turianky zcela zbytečná oběť. Radši to tady utnu, protože bych se zas jen naštval a to nechci. Do určitého bodu ve hře (ať už samotné ME3, nebo kombinace ME3+From Ashes+Leviathan+EE) je to pořád skvělá hra bez zbytečností, protože konec dává hráči možnost uvěřit a nebo vzdorovat (prohlédnout skrz IT) a věřit vlastnímu konci, který je otevřený. Stále víc si myslím, že to neplánovali a že je to jen geniální dílo fanoušků ME3, ale pointa je, že obe varianty konce mají logické vysvětlení (ačkoliv pro fanoušky IT to znamená, že všichni ostatní v tom případě naletěli Reaperům – což je zas na jinou a mnohem delší diskusi). A s tímhle nejspíš celá trilogie skončí a přesně tak na ni budu i v dobrém vzpomínat:)

    • Marek Tvrdý

      Ale poslouchají fanoušky. Jen ignorují ty, co si hlasitým křikem snaží prosadit svou. Hra má daný konec. Možná se lidem nelíbí, ale jednou ho má a tím to končí. BioWare vyšel lidem vstříct tím, že udělal neplánovaně Extended Cut, který přínesl řadu odpovědí na nejasné otázky konce hry. Ale tím to končí. Další DLC očividně byly klasické dodatky, které neměly příliš význam na zápletku původní hry. A přesně to je účel DLC. Malý datadisk, který výrazně nemění původní hru. V případě ME2 si mohli dovolit udělat Arrival, ale u ME3, které ságu uzavřelo, toto udělat nelze.

      • Radek

        Pane Tvrdy, tech par videii a obrazku v Extended Cut jako vysvetluje dej a dava odpovedi? To se musim smat:)), nevim, asi jsme kazdy hral neco jineho 🙁 Timto souhlasim s tim, co napsal Michal .Nenadarmo byla EA vyhlasena nejhorsi obchodni spolecnosti v USA v minulem roce, nenadarmo vracel Amazon tisicovkam hracu penize za koupi ME3. Zaslepenost nekterych cechu k BioWare je velka ale ja preju tomuto studiu v teto podobe konec, dalsi herni zumpu a zmet trapnejch nesmyslu anepoterebuju !!! Jako udelat z RPG tupou akcni linearni koridorovou mlaticku ala CoD, ne uz vice ne!!!

Leave a Comment