Dneska jsme se dozvěděli smutnou zprávu, že zakladatelé BioWare z firmy odcházejí. A u této příležitosti se rozpovídal i Aaron Flynn, generální manager pro studia BioWare Edmonton a Montreal.
Doslova řekl, že výkonný producent Casey Hudson nekončí s Mass Effect, ale on a jeho tým stále plánují další obsah pro ME3 multiplayer a hlavně další příběhy pro jednoho hráče v následujících šesti měsících, počínajíc DLC Omega, které vychází tento podzim. Ale protože vesmír Mass Effect je velice rozsáhlý, Casey a jeho tým mají plány pro další hru. V dalším bodě pak dokonce potvrdil, že Casey pracuje na dalším Mass Effect projektu.
Kromě toho nám oznámil, že BioWare plánuje zcela novou sérii/svět, který doplní portfolio Dragon Age a Mass Effect. Bohužel není známo, co to bude. Nicméně to asi nebude fantasy ani space opera.
Jestli chcete vědět, o čem bude ME4, tak si to přečtěte tady (je to sranda:D):
http://social.bioware.com/forum/Mass-Effect-3/Mass-Effect-3-Story-and-Campaign-Discussion-Spoilers-Allowed/Mass-Effect-4-Reaperville-14160041-1.html
Můj názor na ME4 je, že universum Mass Effectu je tak velké a komplexní, že se tam v pohodě dá vytvořit nová série, nový příběh atd… třeba válka prvního kontaktu, nebo by mohlo být pěkné hrát za Johna Grisoma, když jako první člověk prozkoumával galaxii, zážitky Andersona nebo všelijaké politické spory kdekoli v galaxii. Dá se tam najít dost námětů na vynikající příběh. Shepardova byla série ME1-3. Je to pěkný, uzavřený příběh, takže bych se v dalších pokračování klidně obešel bez Sheparda, jako hlavního hrdiny, ale určitě by se mi tam líbila návaznost na postavy a události z ME1-3. Jinak do enginu a stylu hry bych nijak nevrtal, ten co tam je mi úplně vyhovuje, ale možná by nebyl špatný nápad udělat nějakou strategii Mass Effect. To je můj osobní názor, doufám, že jsem tím nikoho nějak moc nepobouřil:)
Já teda nevim, ale přemýšlím nad hlavní dějovou linkou ME4… ME1 – ME3 nastavilo laťku tak vysoko, že už nic většího snad ani vytvořit nejde (mluvím pouze o hlavní dějový lince) Nebo alespoň si to já nedokážu představit… Zničení celý galaxie téměř neporazitelnýma syntetikama se bude překonávat jen těžko, težko se bude hledat ještě silnější motiv, ještě silnější soupeř atd., který tohle přebije… A Bioware, pokud ME4 chtějí opravdu vytvořit, tak ho najít musí, protože podstatná většina hráčů už to bude srovnávat s ME trilogií a pokud se to tvůrcům nepovede, stane se z toho propadák právě proto, že všichni mají srovnání nynějším ME. (Podobně dopadlo právě třeba DA2)
No… Hodně štěstí
Cim dalej tym viac mi napada, ze aj sucasny scenar mohol byt podany ovela lepsie a ME3 by vyznela ako ultra-epicka zalezitost… Co sa tyka pribehu, 95% hry je absolutne bezchybne, minimalne Tuchanka a Rannoch mal clovek pocit, ze kazde jeho rozhodnutie malo cenu…
Pokial ale planovali DLC Leviathan uz predtym… tak premrhali strasny potencial…
*nasleduju mozne spoilery, to len aby ma neukamenovali, hoc je hra pol roka vonku :-D*
Stacilo by, aby okrem Crucible ako jedinej moznosti na znicenie Reaperov spravili aj vedlajsiu liniu Q veducu k odhaleniu, ze zopar stvoritelov Reaperov prezilo… a az by ich hrac konfrontoval, mal by moznost ich bud presvedcit (napr. pomocou spojenectva Quarians a Geths), aby Reaperov znicili, alebo to odmietnut ako riziko buducej nadvlady – v pripade prvej volby by doslo k zniceniu inteligencie a naslednej pomste na Harbringerovi ( v podstate by nezalezalo na pocte War Assets ), ale galaxia by bola odsudena na otrocenie Leviathanom…
Druha volba by spoliehala na klasicku volbu 3 moznosti vratane moznosti toho refusal konca, ale ten by po rozsireni ukazal, ze sice dokazali za enormne tazke straty ( vela WA ) porazit Reaperov pri Zemi, nasledne by ale prileteli dalsi Reaperi ( pri Zemi neboli vsetci ) a skoncilo by to porazkou…
Navyse by sa na tom dalo aj stavat pokracovanie – o povstani proti Leviathanom – bud ako nasledok volby ich pomoci, resp. po odstraneni hrozby Reaperov sa vynorili z tmy a prevziali nadvladu nad oslabenou galaxiou…
Plny happy ending mi bohuzial nenapada, leda ak by v polovici boja medzi Leviathanmi padlo rozhodnutie otocit sa proti nim… bohuzial, ani jedno autorov nenapadlo a ani dalsie DLC pokazenu reputaciu uz nezmenia… 🙁
No BioWare vymáčklo z Unreal Engine 3 naprosté maximum a
když člověk vezme v potaz že BioWare a Epic mají spolu docela dobré vztahy dalo
by se očekávat že BioWare dříve nebo později hru na UE 4 vytvoří. Šéf Epicu prohlásil,
že první hry postavené na tomto enginu bychom se mohli dočkat už příští rok,
takže uvidíme ono taky asi záleží, kdy se dokončí nová generace konzolí holt
asi pokračujeme v trendu kde pcčkáři strádají kvůli konzolím.
tim dalsim univerzem muze (mohlo by) byt treba i MMO. 🙂
vzhledem k velikosti „vesmiru“ Masseffectu, to neni nemozne.
MMO by dopadlo špatně a kompletně by to zničilo ME, doufám že nebude.
Naprosto souhlasím. MMO by zničilo vše co Mass Effect představuje.
zalezi na tom, jak by to podali, pokud by to pohnojili jako u ME3 (jen co se zaveru a samotneho konecneho pojeti Reaperu tyce), tak by to bylo hodne spatne… tak ci tak by to vyzadovalo hodne premysleni a planovani.
Já bych osobně uvítal u Mass Effect 4 krom brilantního
příběhu i nový engine, takový unreal engine 4 nebo Frosbite 2 který bude i v Dragon
Age 3 by nebyl vůbec špatný.
Unreal trojka určitě nebude..
ME1-3 běží na Unreal Engine 3 a bohužel se to podepsalo na PS3 verzi hry. Unreal Engine 4 je určen pro nové konzole a ještě je moc mladý na to, aby byl v „běžné“ hře. Naopak Frostbite 2 je už pro současnou generaci konzolí a proto ho uvidíme častěji.
No mně by docela zajímalo jaká je verze Unreal enginu. Protože jak srovnávám ME3 a UT3 tak grafické možnosti tohoto enginu jsou u ME3 naprosto, ale naprosto nevyužity.
ME3 je hra pro Xbox360, kterou následně naportovali na PC. ME3 na PS3 je engine-slátanina, protože UE3 nemá PS3 rád. A proto ME3 nevypadá nijak extra.
Byl bych rad kdybych si mohl v novem DLC zabojovat v aliancni stihacce, kdyz uz byla tolikrat v ME3 ukazana. Takove boje mezi asteroidy a kolem Omega station… ale to chci asi moc. Vubec v celem ME3 mi chybi nejake „vozidlo“ kdyz nepocitam mecha z Leviathana
Taky bych si dal nějaký space-dogfight. Ale možná si někdo pohraje a přeskinuje Freelancera, popřípadě Homeworld nebo Sins of the Solar Empire.
Nebylo by to špatné, Freelancera hraju dodnes 😉
Teď spíše otázka příběhu, bojím se, s čím Casey přijde. Asi jedna z nejhorších možností je ME4 bez Sheparda.
Tak to už víme, že Shepard nebude hlavní postavou další hry.
Neeee nneeee T_T
No, právě že nevíme. To že někdo něco říkal před 3. měsíci, že ME trilogie byla jen o Shepovi a další serie se ho již týkat nebude… Nikde nebylo nic potvrzeno ani vyvráceno.
To víme najisto, Sehpardův příběh je ukončen, bude rozšířen maximálně o další dlc…
Ten mech byl ještě na Grissomově akademii, ale i tak je to strašně málo. A na Ranochu sme se taky svezli-ačkoliv jen krátce 😉
Není nad šplhající Mako 😉
jo, M-35 Mako bylo super, nebylo skoro nic co by nevyjelo 😉
s nim si clovek uzil spoustu zabavy no… 😀
jo, to jo, není nad Mako co by vyjelo každou překážku nebo zničilo cokoliv by mu stálo v cestě a hlavně toho létaní si člověk s ním užil nebo skákaní 😀
Dobrá zpráva. Je dobré věděť, že universum Mass Effect nezůstane ležet ladem.
Ano-otázka ovšem je, jak to bude (jak dnes politici rádi říkají) uchopeno… Jen dobrý nápad nestačí. Bojím se, že v očekávání už nic nedosáhne takové „slávy“ jako první 2 díly
Opravdu hodně smutná a zároveň povzbuzující zpráva takhle po ránu…