Výkonný producent série Mass Effect, Casey Hudson, se pochlubil na Twitteru, že tým pracující na dalším Mass Effectu odvádí skvělou práci a hra vypadá nádherně, vtipně, ambiciózně a Mass Effectově.
Je to teprve šest měsíců, co byl další díl ságy oficiálně potvrzen. A zdá se, že produkce pokračuje opravdu dobře, i když se samotný vývoj přesunul od původních tvůrců z BioWare Edmonton do jiného studia BioWare Montreal. Mike Gamble k tomu pak dodal: „Miluji, když plány vyjdou. Speciálně plán na Mass Effect.“
BioWare Montreal začali jako pomocný tým a pracovali na videosekvencích a misích N7 do ME2 a následně vytvořili většinu DLC pro ME2. Studio je zodpovědné za celý multiplayer v ME3 a části single player hry. DLC Omega je čistě jejich práce.
Prozatím nevíme, o čem vlastně další Mass Effect bude. Jedná jistá věc je, že hlavním hrdinou nebude velitel Shepard. Avšak není zcela zamítnuto, že by se ve hře mohl objevit jako vedlejší postava.
Zdroj: TrustedReviews, GiantBomb
Doufám, že to vyjde po Dragon Age. Bych měl nabitý měsíce, což se nestává často. Jen se bojim toho, že tu 4 emocionálně nezvladnu
hra vypadá nádherně, vtipně, ambiciózně a Mass Effectově. No zrovna slovo vtipně ve mě nezanechalo velkou důvěru :/ Každopádně očekávání jsou obrovská. Jak se s tím popasují určí směr jestli tato značka nadále bude existovat nebo to nakonec povede k trpkému konci. Doufám že si toto u Bioware uvědomují a dají si záležet bez ohledu na EA které bude jistě vyvíjet tlak. Držím jim palce.
veď aj v doterajsích Mass Effectoch boli vtipné sceny
Já sázím na to, že ME4 bude z doby ještě před prvním dílem. Hádám, že tam bude Saren a Anderson 🙂
Tohle už pořešil román Zjevení.
Dle mého nejlepší knížka z všech 4 (ačkoliv Klam se do této série skoro ani řadit nedá-alespoň díky bohu ze český překlad, který část chyb v knize napravil).
Tak on Jakub nejenže opravil minimálně polovinu chyb (překlad dělal před vydáním anglické verze a před celým tím průserem, takže je našel zcela sám!), ale on tu knihu částečně i převypřávěl, takže se výrazně lépe, než originál. Knihy od Dietze raději nebrat!
Tak daleko bych nechodil. 😉 Já jen opravil věci, které jako překladatel mohu (např. špatné oslovování kvarianů), ale větší zásahy jako batarianská ambasáda už byly mimo moji pravomoc.
No a taky jsem zkusil přebroucit Dietzovu neuvěřitelně kostrbatou stylistiku.
No výborně-tak mám možnost poděkovat za úpravu knihy alespoň takhle „osobně“-takže díky moc 😉
Musím souhlasit; četl jsem jak cz tak en verzi a i když většinou raději čtu věci v origu, tady to fakt neplatí 😉
A já doufám, že budu spokojen se hraním me4! 🙂
No to já taky-ale těším se na to asi stejně, jako se toho děsím…
Hm, nikde asi nebylo zmíněno přesně v jaké době se bude ME4 odehrávat, že? Já jen, že si nedokážu představit, jak do toho zabudují všechny možné konce z ME3. Když existuje i možnost, že Shep bude mít cameo. No jsem na to celkem zvědavá.
Hádám, že když v roce 2014 (podzim?) má být DA Inquistion, tak toto nebude dříve jak 2015, že?
Osobně to odhaduji buď jaro 2015 (ME vždy vycházel na jaře), anebo rok po Inquisition.
Další ME bude určitě před koncem ME3 😉 už několikrát říkali, že mají hodně nápadů ohledně ME univerza jak za dob Sheparda tak i před ním/ní. Rozhodně bych neočekával, že by se další ME odehrával po ději ME3. Spíše bych se hodilo zjistit více o Reaperech a jejich minulosti. Snad nám tam nedají nějaké boje proti Cerberu/Gethům ale zase něco epičtějšího 🙂
„nebylo zcela zamítnuto, že se objeví jako vedlejší postava“. Neřikal Biowere náhodou, že další Mass Effect nebude obsahovat Sheparda ? Myslel jsem, že je tím myšleno, že tam nebude vůbec.
Oni řekli, že hráč nebude ovládat Sheparda jako hratelnou postavu.
To by mi stačilo kdyby se to odehrávalo po ME3. Vidět ho v dálce nebo někde na pivku s posádkou by mě učinilo neskonale šťastným.
No právě. Je mi jedno, že nebudu za něho hrát ale mohl by mít alespoň cameo
Zase. Je Shepard ženská, nebo chlap? Paragon nebo Renegade s jizvami? Jaký má obličej a jaké vlasy? Tudíž by se zase muselo něco kanonizovat.
Kanonizovalo by sa, urobil by sa import zo save ME3, a prípadne by sa urobila aplikácia na spôsob Dragon Age Keep.
Dufam ze s toho spominaneho Frostbite engineu vyzmikaju maximum a nie ze to zase bude koznolovy port, i ked nove konzoly maju mat PC hardware.
Jelikož všechny hry ME jsou primárně konzolové a PC verze vždy byla jen port, tak nečekám zázraky. Je sice fakt, že Battlefield 4 se na PC brutálně předvádí, ale ona je to i prezentace samotného engine a tudíž reklama.
Mno a musím říct, že ME zrovna nevynikal grafickými orgiemi, ale vynahradil mi to NPC postavami a příběhem mírou vrchovatou.
ja necakam grafiku ala Crysis, ale zase necakam ze sa namiesto hry budem pozerat na mozikovu bitmapu pasikovane tiene a kockate modely. Mame (skoro) ghz grafiky s xyz Gb vram s niektorymi 2jadrovymi rieseniami a namiesto vyuzitia vykonu s nich v zime mame kachle.Ale asi to vzdy bude suboj medzi pribehom a grafikou. Chapem ze konzolistov co sedia 2 metre a viac od TV to tak vadit nemusi, ale co PC hrac s krvou poliatimy ocami? 🙂
Ak teda naozaj sa bude príbeh odohrávať v nejakej dobe, kedy Shepard žil, tak by fakt nebolo zlé, ak by sa tam nejako objavil. Ak už nie priamo (predsa len by museli riešiť jeho vzhľad, import, atď.), tak aspoň ho nejako spomenúť (napr. Galactic News).
S ohledem na to, pokud se dobře pamatuji, že fandové si v nějakém průzkumu přímo na oficiální fóru dost drtivě odhlasovali, že by nejradši viděli děj ME 4 po ději ME 3, tak by mě to docela zklamalo.
Přímé pokračování by vyžadovalo kanonizovat jeden z konců. A to podle mě BioWare v blízké budoucnosti neudělají.
Domnívám se že by ani nemuseli nic kanonizovat a jen v určitých místech upřesnit a doplnit „chybějící“ informace a mohou navázat dějovou linii téměř kdekoliv… Tím nechci nijak zastávat IT theory ale chci říct že možností o čem bude pojednávat „nový Mass Effect“ je stále mnoho. A jistotu o čem bude zjistíme až ho vydají. (Nebo až něco „prosákne“ z vývoje ale o tom se bude zase jen polemizovat.)
Jak chcete spojit destroy konec se syntézou? Jak by Shepard přežil Control ending? Prostě přímo navázat na ME3 bez tvrdého výběru, co se je teda skutečný konec, to prostě nejde.
Nesnažím se prosazovat žádný z daných konců. Jen beru v úvahu možnost, která zatím nebyla vyvrácena ani zavržena.
Z některých náznaků které se tam objevily a nedají se jinak vysvětlit než hrubá chyba autorů nebo jejich záměr.
Že konec nemusel být takový jak, jsme jej viděly prostřednictvím Sheparda… Ale nerad bych tu začal nekončící debatu o IT theory…
no tak on by to problém nebyl… když si vezmu ME2 tak tam mohl Shep taky zemřít (tudíž 2 různé konce), ale jak všichni víme, tak v ME3 nám ho dali znovu a ti, kterým zgebl na konci dvojky měli prostě smůlu… nemohli pokračovat s uloženýma pozicema, proč by to nemohli udělat znovu? 🙂
Na Twitteru kdysi někdo psal, že rozhodně nemáme mazat uložené pozice z ME3, takže je podle mě dost velká šance, že to bude sequel.
Ta hláška je rok a půl stará a vztahovala se k chytaným DLC pro ME3.
Nemyslim si
Podívejte se na datum toho článku a pak si vzpomeňte, kdy vyšel samotný Mass Effect 3. http://www.gamerzines.com/xbox/news-xbox/mass-effect-3-saves.html
Ja chem Shepardaaaaaaa ;( Ale nie, snad bude aj 4 zaciatkom novej (dufajme) trilogie 🙂
Bude nový hrdina/hrdinka a určitě neméně zajímavý/á.
Ty jo, jsem fakt zvědavá… Ale řekla bych, že si na nový Mass Effect ještě tak 3 roky počkáme…
Podle mě vyjde rok po DragonAge: Inquisition.
Možná, ale já si myslím, že si dají načas…
Někde bylo psáno že ME tým si půjčuje technologii DAI, tudíž nebudou muset vše dělat od začátku. https://twitter.com/YanickRRoy/status/347154938738135040
Jednak používají engine Frostbite 3, jednak jak říkáte, použijí nějaké kusy kódu z DAInq, které nejsou v BF4 (např. dialogový systém).
Já bych byl rád, kdyby raději dokončili Mass effect 3 🙁
ME3 je dokončen. Co na něm není dokončeného?
je dokonceny, ale ten koniec je jednoducho uponahlany.. a to ma najviac stve.. k teme 😀 first contact war by nebolo zle ale asi by to nedokazalo uzivit hru 🙁
Konec to má. Že není takový, jaký bychom si přáli, je zcela jiná věc. First contact war je skutečně spíše námět na knihy a komixy, anebo mobilní hru. Ale na plnotučné pokračování je to moc krátké.
Myslel jsem konec … chápu, že nemusí autor něco ukončit podle představ hráčů, nakonec je to jeho dílo, ale na konci je tolik chyb a tolik věcí, které popírají mnoho míst ve hře – že si myslím, že by stálo za to, ho upravit a nemusí skončit happy endem … jen by si taková sága zasloužila něco lepšího … to jsem myslel tím, co jsem napsal na začátku …
Popírají místa ve hře? Co máte konkrétně na mysli?
Mno mě by zajímalo proč kolektroři pracovali na lidském smrťákovi když všichni smrťáci měli podobu Leviatana?
Ještě by mě zajímalo proč byl nutný catalyst na citadele když pro ovládnutí citadely bylo v jedničce nutné přítomnosti Vládce? Tohle opravdu trochu nesedí.
Protože Smrťáci měli strach ze Sheparda. On to tam Catalyst vysvětluje, když to budete pozorně číst.
Strach ze Sheparda? tak to mi asi opravdu uniklo. O důvod víc si myslet, že je pod vlivem idokrinace.
Odporúčam prečítať si „dizertačnú“ prácu na tému Mass Effectu. Popisuje toho celkom dosť (univerzum, príbeh, atď). Mimo iné popisuje aj to, prečo kolektori vytvárali ľudského smrťáka.
Je to vlastne iba interpretácia jedného človeka, čo to dal na „papier“
Len menšie varovanie – tento dokument bol vytvorený iba na základe prvej a druhej hry (už si nepamätám či zahŕňa aj DLCčka, knihy a komixy).
http://www.mediafire.com/view/?np2g6t8pa6o674x
Inak niekto z BioWare (asi Mac Walters) prezradil, že ľudský smrťák by tvoril jadro toho „normálneho“ smrťáka.
i tak mi to nějak nesedí ale lepší než žádná odpověď 🙂 Díky za tvůj čas.
Skvělý materiál. Škoda, že si autor už nikdy nenašel čas, aby zpracoval Volume II.
Stále je možné, že sa k hraniu dostal až po vydaní všetkých DLCčiek. Môže tak hru ešte len dohrávať a k písaniu sa ešte veľmi nedostal.
Spíš proč na konci ME2 vypadala ta Reaperská armáda tak různorodě a do naší galaxie dorazili všeho všudy dva modely?
Nechci se tady dohadovat, ale nebylo například v předchozích dílech řečeno, že zničením relé je zničena celá soustava (viz Arrival)? Proč je v jedničce potřeba Vládce k spuštění citadely, když Citadela je součástí Catalyst (Katalyzátora)?
Tak u Arrivalu jde prostě o odlišení dvou různých druhů explozí. Srážka s asteroidem, navíc vybaveným energetickým zdrojem artefaktu Rho, proti přepálení systému příliš vysokým napětím. Je to jako srovnávat škody na transformátoru po zásahu bleskem a srážkou s vlakem.
A pro druhou věc jsem si já osobně našel jednoduché vysvětlení.
Katalyst nemá přímé spojení na systémy Citadely – snižuje to riziko odhalení, navíc ne každý cyklus bude tak upejpavý ohledně AI a pár bojových AI zkoumajících Citadelu s přímou cestou ke Katalystovi by mohl být problém.
Katalyst tedy jedná jen skrze Správce, ale ti od proteanské sabotáže na vnější signály nereagují a drží se jen údržbářské rutiny. Proto bylo zapotřebí fyzického napojení Vládce v ME1.
Je to jen má osobní teorie, ale pro mě funguje.
Mozes prilozit ruku k dielu, mame tu ME3explorer. Mozes si naimportovat co chces, mame mesh explorer, texexplorer, sequence editor, TLKeditor (tlk to xml a naopak), Script compiler, Soundplorer, Vsetko import/export. Zober MAXa, kameru, motionCap teplaky a mozes dorotit cely ME3 k obrazu svojmu, amen 😀
Ahoj, jen z těch názvů mě rozbolela hlava 🙂 … klidně bych se přidal, jen v takových věcech nejsem kovaný 🙁