Práce na Citadel Datapad

1459 31

Aktualizace 1.01 – doplněno: Thane Krios, Javik, Kelly Chambersová, Samantha Traynorová, Diana Allersová, Morinth, Steve Cortez, Saren. Mechové: FENRIS, LOKI, YMIR + rozšířen záznam o osobní zbroji. Stahujte standardní verzi a HD verzi.

Práce na Citadel Datapad začaly jako takový pokus. Původně jsem byl požádán o vyextrahování a srovnání textů ze tří her, aby je mohl programátor implementovat do mobilního kodexu pro Android. Bohužel se po čase zjistilo, že programátor má plno práce a nemůže se věnovat Mass Effectímu kodexu a práce byly ještě před začátkem odloženy na neurčito. To bylo někdy v lednu tohoto roku.

Bylo zrovna po zkouškovém, DLC Omega přeložena a natestována, a já si řekl, že by byla škoda takový nápad nechat ladem. Přes mé téměř nulové zkušenosti s programováním čehokoliv, jsem se poohlédl po návodech, a nezávazně si začal zkoušet základní věci. Žádná sláva to nebyla, všechno pro mě byla španělská vesnice a byl jsem rozhodnut s tím seknout. Nejspíš, kdybych v té době odinstaloval programy sloužící k vytvoření vývojového prostředí, už bych se k tomu nevrátil. Ale nedalo mi to, zkusil jsem to jinak, nejjednodušší cestou, co mě napadla. (Což se pak ukázalo jako problém.) A vytvořil jsem první menu a první záložku. Rovnou jsem i prvně oznámil Marku Tvrdému, že zkouším dělat na kodexu pro android v pozměněné verzi oproti původnímu plánu, a je možné, že to dojde do úspěšného konce. To byl začátek března.

01

První výtvor. V horní části je lišta s nápisem a u textu chybí odsazení. Chybí též vlaječky pro přepínání jazyků.

Začátkem března přišlo i DLC Citadel. Nikdo netušil, že bude mít tolik textu a práce na android projektu byly stopnuty. Po skončení prací na Citadele jsem v pár týdnech dokončil alfa verzi Datapadu a ta se poslala testerům na vyzkoušení. Čekaly mě zkoušky za další semestr a tak měli testeři čas sepsat všechny chyby a poznámky, kterých si všimli. Byl právě začátek května.

A chyb a poznatků bylo požehnaně. Z mého pohledu to byl úplný shitstorm. Plně se projevila má nezkušenost a mně se vymstil nápad s nejjednodušší cestou. To, co jsem považoval za malichernosti, se z pohledu uživatele staly nepřekonatelné problémy. A začaly neúprosné vylepšovací práce. V tu chvíli měl kodex opět nahnutou budoucnost. Testovaní a úpravy se staly tou nejnudnější a nejzdlouhavější částí. Všechno šlo v tu chvíli pomalu a pár problémů se ukázalo jako zásadních. Například zakázaní hardwarového tlačítka zpět, bylo nedodržení androidí koncepce a v určitých kruzích je to bráno jako zločin proti lidskosti. Oprava by zabrala hromadu času (v řádech měsíců) a to s nejistým výsledkem. Proto jsem přišel s návrhem, zdali celý projekt nestopnout. V tu chvíli padlo rozhodující slovo na Marka. Musím Markovi poděkovat, že mě podržel a rozhodl pokračovat dál. – Ono vlastně nebýt Marka, tak jsem se do ničeho takového ani nepouštěl. Nedokáži si představit, že bych pro někoho jiného obětoval tolik volného času. A to platí i pro práce na překladech do her. Vážím si příležitosti, které se mi dostalo a obdivuji Markovo nasazení věnované překladům. Díky za všechno. – Po rozhodnutí pokračovat byly v jednom článku oznámeny práce na projektu a to se psal červen.

S dalším článkem, který ukazoval obrázky z betaverze, přišla řada podnětů od čtenářů, a mnoho z nich bylo použito při dokončovacích pracích. A ohlásilo se vydání do konce července. Jenže jsem se v mezidobí rozhodl udělat HD verzi pro tablety. Některé obrázky na velkých displejích nebyly v takové kvalitě, jaké mohly být, a já se vrhl do posledních úprav. Zároveň jsem provedl rozšíření oproti stávajícím kodexům ve hrách. To dohromady vedlo k menšímu zdržení oproti původnímu plánu. A to bylo ke konci července.

Snad se vám aplikace líbí a tento článek berte jako takové mé ohlédnutí a pohled za oponu.

Total 4 Votes
0

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

About The Author

31 komentářů on "Práce na Citadel Datapad"

      • Gamer

        Pokusím se shrnout výhody ale s eclips jsem nedělal dlouho dohromady jen pár dní. Pro mne jako laika je velice jednoduchý, prakticky si jen uděláte grafiku uložíte a pak k jednotlivým objektům pomocí „puclí“ přiřazujete a kombinujete funkce.

        Shrnutí: o proti eclips snazší na ovládaní a pro začátečníky jako já tím pádem neocenitelný, skrze velice propracované uživatelské prostředí jde naprogramovat slušná app na úrovni 🙂 těžko se to popisuje tato aplikace se od ostatních programovacích prostředí velice liší, nejlepší je si to zkusit !! 🙂 🙂

      • Gamer

        Nechtěl by jste se podílet na textovém RPG ze světa mass effectu ?
        Za odpověď předem děkuje Gamer alias BloodMages

      • Václav Kosán

        Díky, ale ne. Zaregistroval jsem tady diskuzi, že se něco takového připravuje a přeji vám pevné nervy ať to doděláte a snadné překonávání problémů, ale teď kvůli pressu ze školy nebudu mít minimálně na 3 měsíce žádný čas a nemám v plánu se v dohledné době pouště do většího projektu.

    • Václav Kosán

      Děkujeme všem v diskuzi za uznání a za díky. Vždycky potěší, když vidíte, že někomu stojí za to se registrovat a napsat něco do komentářů.

      A teď přímo k otázce na Sarena. Toho najdete ve Smrťáci->Varianty smrťáků. Přidal jsem ho k Vládcovi a Poslovi.
      Mechanoidi mají vlastní položku v Technologiích.

      • Gamer

        Fajne 🙂 a děkuji za odpověď, ale nebylo by dobré tam dát nějaké jednoduché vyhledávání 🙂 předem děkuji za odpověď

  1. Jana Shodan Szmaragowská

    Pravda, taky jsem zapoměla poděkovat. Ale je pravda že jsem si užila čtení kodexu a zlepšuji si na něm svou angličtinu. Takže děkuji mockrát Václavovi i týmu a Markovi. Jste skvělí, a oceňuji nadšení a trpělivost, kterou máte s překlady. Chvíli jsem to zkoušela s bráchou a málem jsme z toho oba zešíleli. Takže opravdu ještě jednou veliké díky za tvrdou práci a nadšení pro překlady.

  2. kacaba

    Václave, i přes všechny problémy jste vytvořil skvělé dílo, které je radost si číst. A jsem ráda, že jste to nevzdal a pokračoval dál.

    Za to Vám velice děkuji a vážím si Vaší skvělé práce.
    Marku tobě taky děkuji, že jsi nad Václavem nezlomil hůl a podpořil ho.
    Takže pánové ještě jednou Vám velice, ale velice děkuji.

Leave a Comment