Aktualizace 1.01 – doplněno: Thane Krios, Javik, Kelly Chambersová, Samantha Traynorová, Diana Allersová, Morinth, Steve Cortez, Saren. Mechové: FENRIS, LOKI, YMIR + rozšířen záznam o osobní zbroji. Stahujte standardní verzi a HD verzi.
Práce na Citadel Datapad začaly jako takový pokus. Původně jsem byl požádán o vyextrahování a srovnání textů ze tří her, aby je mohl programátor implementovat do mobilního kodexu pro Android. Bohužel se po čase zjistilo, že programátor má plno práce a nemůže se věnovat Mass Effectímu kodexu a práce byly ještě před začátkem odloženy na neurčito. To bylo někdy v lednu tohoto roku.
Bylo zrovna po zkouškovém, DLC Omega přeložena a natestována, a já si řekl, že by byla škoda takový nápad nechat ladem. Přes mé téměř nulové zkušenosti s programováním čehokoliv, jsem se poohlédl po návodech, a nezávazně si začal zkoušet základní věci. Žádná sláva to nebyla, všechno pro mě byla španělská vesnice a byl jsem rozhodnut s tím seknout. Nejspíš, kdybych v té době odinstaloval programy sloužící k vytvoření vývojového prostředí, už bych se k tomu nevrátil. Ale nedalo mi to, zkusil jsem to jinak, nejjednodušší cestou, co mě napadla. (Což se pak ukázalo jako problém.) A vytvořil jsem první menu a první záložku. Rovnou jsem i prvně oznámil Marku Tvrdému, že zkouším dělat na kodexu pro android v pozměněné verzi oproti původnímu plánu, a je možné, že to dojde do úspěšného konce. To byl začátek března.
Začátkem března přišlo i DLC Citadel. Nikdo netušil, že bude mít tolik textu a práce na android projektu byly stopnuty. Po skončení prací na Citadele jsem v pár týdnech dokončil alfa verzi Datapadu a ta se poslala testerům na vyzkoušení. Čekaly mě zkoušky za další semestr a tak měli testeři čas sepsat všechny chyby a poznámky, kterých si všimli. Byl právě začátek května.
A chyb a poznatků bylo požehnaně. Z mého pohledu to byl úplný shitstorm. Plně se projevila má nezkušenost a mně se vymstil nápad s nejjednodušší cestou. To, co jsem považoval za malichernosti, se z pohledu uživatele staly nepřekonatelné problémy. A začaly neúprosné vylepšovací práce. V tu chvíli měl kodex opět nahnutou budoucnost. Testovaní a úpravy se staly tou nejnudnější a nejzdlouhavější částí. Všechno šlo v tu chvíli pomalu a pár problémů se ukázalo jako zásadních. Například zakázaní hardwarového tlačítka zpět, bylo nedodržení androidí koncepce a v určitých kruzích je to bráno jako zločin proti lidskosti. Oprava by zabrala hromadu času (v řádech měsíců) a to s nejistým výsledkem. Proto jsem přišel s návrhem, zdali celý projekt nestopnout. V tu chvíli padlo rozhodující slovo na Marka. Musím Markovi poděkovat, že mě podržel a rozhodl pokračovat dál. – Ono vlastně nebýt Marka, tak jsem se do ničeho takového ani nepouštěl. Nedokáži si představit, že bych pro někoho jiného obětoval tolik volného času. A to platí i pro práce na překladech do her. Vážím si příležitosti, které se mi dostalo a obdivuji Markovo nasazení věnované překladům. Díky za všechno. – Po rozhodnutí pokračovat byly v jednom článku oznámeny práce na projektu a to se psal červen.
S dalším článkem, který ukazoval obrázky z betaverze, přišla řada podnětů od čtenářů, a mnoho z nich bylo použito při dokončovacích pracích. A ohlásilo se vydání do konce července. Jenže jsem se v mezidobí rozhodl udělat HD verzi pro tablety. Některé obrázky na velkých displejích nebyly v takové kvalitě, jaké mohly být, a já se vrhl do posledních úprav. Zároveň jsem provedl rozšíření oproti stávajícím kodexům ve hrách. To dohromady vedlo k menšímu zdržení oproti původnímu plánu. A to bylo ke konci července.
Snad se vám aplikace líbí a tento článek berte jako takové mé ohlédnutí a pohled za oponu.
Docela mi tam chybí FERON a KIRRAHE 🙂 vím že jste mi už jednou psali že je nutno někde stanovit hranici ale opravdu by nebylo možné je tam přidat pls pls , klidně bych k oboum dodal text 🙂
Vývoj definitivně skončil ? TO SNAD NE 🙁
Díky moc jsem fanda ME a chtěl bych vám poděkovat. Odvádíte opravdu skvělou práci. Děkuji
Václave mohl by jste zkusil použít web. aplikaci: app inventor ( podle mého by vám mohla velice ulehčit práci ).
Jaké máte s appinvertorem zkušenosti, jaké jsou výhody oproti osvědčenému Eclipse?
Pokusím se shrnout výhody ale s eclips jsem nedělal dlouho dohromady jen pár dní. Pro mne jako laika je velice jednoduchý, prakticky si jen uděláte grafiku uložíte a pak k jednotlivým objektům pomocí „puclí“ přiřazujete a kombinujete funkce.
Shrnutí: o proti eclips snazší na ovládaní a pro začátečníky jako já tím pádem neocenitelný, skrze velice propracované uživatelské prostředí jde naprogramovat slušná app na úrovni 🙂 těžko se to popisuje tato aplikace se od ostatních programovacích prostředí velice liší, nejlepší je si to zkusit !! 🙂 🙂
Chtěl jsem vas informovat že vyšel app inventor 2 🙂
Nechtěl by jste se podílet na textovém RPG ze světa mass effectu ?
Za odpověď předem děkuje Gamer alias BloodMages
Díky, ale ne. Zaregistroval jsem tady diskuzi, že se něco takového připravuje a přeji vám pevné nervy ať to doděláte a snadné překonávání problémů, ale teď kvůli pressu ze školy nebudu mít minimálně na 3 měsíce žádný čas a nemám v plánu se v dohledné době pouště do většího projektu.
I tak děkuji za odpověď 🙂
Bylo by dobré implementovat jednoduché článkové okno jako to ma aplikace RE-FRESH 🙂
Velice vám děkuji za výbornou aplikaci, díky vám jsem konečně dostal možnost si pořádné pročíst kodex. Skvělá práce !!!
Díky, díky.
Skvělá práce velmi praktická věc. Ten Kodex si ve hře vůbec nečtu, ale ve škole sem se toho spoustu dověděl, dik moc 😀
Rádo se stalo. Každé poděkování potěší.
Paráda 🙂 Líbí se mi že to díky Markovi na Citadele neumřelo, a ta aplikace je výborná Václave! Fakt skvělá práce, člověk se do toho vrací jak kdyby to znova hrál. 🙂
Ještě ze datapad existuje první den na intru Bych bez něj asi nepřežil 🙂
Zdravím vás z Hradce 🙂
Výborná aplikace, povedla se na výbornou.
Díky kluci. Fakt úžasná práce. už sem u toho strávil 2 hodiny nejmín a pořád si to čtu znova 😀
jen kdyby se dalo vracet o úroven zpět tlačítkem ´zpět´ ale to je jen detail. naprosto dokonalý dobrá práce a ještě jednou díky 🙂
Však se jde vracet tlačítkem zpět. Jen je prostě nahoře. Více viz článek.
No teda pánové 🙂 před vály teda smekám 🙂 jak profesionálně perfektní prosté skvělá práce jako vždy ! Jedna otazka v jaké kategorii je Seren
Děkujeme všem v diskuzi za uznání a za díky. Vždycky potěší, když vidíte, že někomu stojí za to se registrovat a napsat něco do komentářů.
A teď přímo k otázce na Sarena. Toho najdete ve Smrťáci->Varianty smrťáků. Přidal jsem ho k Vládcovi a Poslovi.
Mechanoidi mají vlastní položku v Technologiích.
Fajne 🙂 a děkuji za odpověď, ale nebylo by dobré tam dát nějaké jednoduché vyhledávání 🙂 předem děkuji za odpověď
Bylo by dobré, ale jak píše Václav, je to jeho první aplikace. Třeba za půl roku v další verzi už bude.
Až po přečtení článku si člověk uvědomuje kolik práce a nervů to muselo stát. Tleskám ve stoje.
Pravda, taky jsem zapoměla poděkovat. Ale je pravda že jsem si užila čtení kodexu a zlepšuji si na něm svou angličtinu. Takže děkuji mockrát Václavovi i týmu a Markovi. Jste skvělí, a oceňuji nadšení a trpělivost, kterou máte s překlady. Chvíli jsem to zkoušela s bráchou a málem jsme z toho oba zešíleli. Takže opravdu ještě jednou veliké díky za tvrdou práci a nadšení pro překlady.
Pane Kosáne a vlastně i celý překladatelský týme, nepřestává mě udivovat vaše oddanost fanouškům série. Jak už jsem řekl i psal mnohokrát, a nebojím se to říct znovu, jste prostě dobří! Děkuji!
Václave, i přes všechny problémy jste vytvořil skvělé dílo, které je radost si číst. A jsem ráda, že jste to nevzdal a pokračoval dál.
Za to Vám velice děkuji a vážím si Vaší skvělé práce.
Marku tobě taky děkuji, že jsi nad Václavem nezlomil hůl a podpořil ho.
Takže pánové ještě jednou Vám velice, ale velice děkuji.
Děkuji. Bohužel je smutné, že 4292 lidí vidělo včera příspěvek na Facebooku, 501 lidí četlo samotný článek a jen dva poděkovali za Václavovu práci. Člověk pak přemýšlí, zda má tohle všechno vůbec smysl dělat.
Máš pravdu, některým lidem se nezavděčíš. Taky jsem si ještě včera v noci četla na facebooku příspěvek, ale s komentářem jsem si počkala až na ráno.
To jste opravdu dobří že se Vám tento projekt i přes nesnáze každodenního života podařilo dotáhnout až do této podoby. Rozhodně si rád projdu plody Vaši práce a jsem zvědav co všechno jsem z tohoto kodexu už zapomněl. Děkuji moc.