Tvůrce zajímavého modu Mass Effect Happy Ending Mod zveřejnil další svůj mod: Mass Effect 3 Ending Mod (MEEM) – Synthesis Ending.
Změny jsou až od času 6:23 a změnil se akorát zvuk a titulky. Nyní je celý konec v mnohem temnější kontextu, že syntéza nebyla pro mnoho lidí zase tak moc příjemná.
[youtube id=“Snp4UV29n_0″ width=“569″ height=“320″]
Níže je pro srovnání „původní“ konec z Extended Cut.
[youtube id=“NkhQclzHMcg“ width=“569″ height=“320″]
Total 0 Votes
0
0
Hmm ten konec… Plně chápu negativní pocity většiny fanoušků z konce ME3. Myslím si že každý kdo to dohrál byl z konce nějak šokovanej. Konec je prostě z pohledu postavy Sheparda a jeho přátel, velmi depresivní.
Ale chápu i cíl autorů který má také svou hloubku a posunul ME na další úroveň. Se zaručeně nevšedním koncem…
Mou jedinou volbou byla samozřejmě Sythesis ending jako jediná mi dávala smysl v globálním pohledu na svět ME. Již jsem to tu někde komentoval. Myslím že nemá smysl to tu dlouhosáhle vysvětlovat, proč i takový konec dává smysl a jaký mám pohled, nebo jak jsem k němu dospěl.
Bohužel jsem ten komentář neviděl, ale docela by mě zajímalo, proč myslíš, že to má smysl. Strávil jsem desítky hodin čtením všeho možného a nebráním se ničemu, co skutečně dává smysl, ale tady si dovolím upozornit na následující.
V průběhu celé série se o synthesis (i control) někdo pokusil, ale selhal. Dokonce i bylo konstatováno, že kdokoliv se v minulosti o toto pokusil, vedlo to k vyhlazení všech pokročilých civilizací. Nedává mi tedy absolutně žádný smysl, proč zrovna Shepard (který v tu chvíli působí jako smyslů zbavený) by po všem tom snažení zničit Reapery jednou pro vždy, měl v závěrečných 10 minutách změnit názor a uvěřit masírování reaperů (starchild = hlas reaperů, ve finálním dialogu to dává najevo více než zřetelně formou „Reapers“/“we“/“us“), že ostatní nemohli, protože již byli indoktrinování, ale Shepard může. OK, je to borec, souhlasím. Dokázal nemožné, ale všechno má své hranice, i Shepard. A komu se zdá být na konci fit, při smyslech a v plné síle, ať si to pustí znovu a dá si facku. Kdyby to bylo v pořádku, tak tu nikdo z nás tohle neřeší:)
Zásadně tedy odmítám synthesis/control, protože nevěřím, že je to možné a jde pouze o snahu zmocnit se Sheparda. Popis indoktrinace v codexu hry mluví perfektně za vše. Dovolím si menší úvahu..
Představte si, že jste Reapeři, lítáte kolem už miliony let. Své vlastní tvůrce jste už dávno vyhladili, či si to alespoň myslíte. První cykly byly náročné, se ztrátami a indoktrinace se teprve rozvíjela. Postupem času se ale dovedla k dokonalosti, s možností zmocnit se jedinců i velmi rychle, což mělo však za následek jejich rychlý úpadek a použitelnost. Se získanými znalostmi ze sklizní a rostoucím počtem Reaperů se ale proces vylepšoval a zefektivňoval. Byla vytvořena obrovská stanice, plně automatizovaná s rasou hlídačů, čekající na objevení a byl ponechán někdo z Reaperů, aby připravil galaxii na jejich příchod.. a pak najednou sklapla past. Vedení bylo odříznuto, aniž by tušilo co se právě stalo. Citadela byla sklizena a pak už se jen sklízely ostatní světy bez většího organizovaného odporu. Občas se ale někomu povedlo odporovat déle a tak Reapeři začali využívat již zlepšené indoktrinace k podmanění si vlivných jedinců a vytvoření skupiny, která by podnikala kroky v zájmu Reaperů, aniž by však došlo k jejich odhalení. K tomu vždy docházelo několik desítek let předtím, než měla začít sklizeň. Tato organizace si myslela, že jedná v zájmu své rasy, chce ji zachránit, ale byly to jen vtisknuté názory, smysl indoktrinace. Tito jedinci o tom nevěděli až do chvíle, kdy bylo pozdě – tehdy pochopili, že ovládnutí/syntéza není možná. To oni byli ovládnutí. Je vám to povědomé? Mělo by.. to se totiž stalo v našem cyklu, cyklu protheanů předtím, atd.. A v nejlepších případech se dotyční jedinci zastřelili.
Z pohledu Reaperů (stejně jako všech dalších bytostí) existuje jediná věc, kterou byste něchtěli – být zničeni. Samozřejmě chcete přežít a pokud možno s co nejmenšími ztrátami. Tento cyklus je ale přece jen jiný. Je zde hrdina, kterého je nesnadné (dvakrát) zabít, který má talent překonávat nemožné, spojovat nespojitelné a kterému se podařilo sjednotit celý vesmír proti Reaperům. Po několika chybách byste takového soupeře už znovu nepodcenili, či ano? Nesjpíš byste proto využili manipulace a rozjeli řadu plánů, které dovedou Sheparda přesně kam chcete a pak se ho pokusili ve chvíli kdy je nejzranitelnější zmocnit. Jak to ale rychle provést, aby někdo, kdo vás chtěl celou dobu zničit, najednou přijal váš pohled a přestal vás vidět jako nepřítele? Tak těžké to očividně není, podle reakcí většiny fanoušků:P Ať už chcete přesvědčit o čemkoliv, stačí nabídnout dvě možnosti, které se po bližším prozkoumání jeví jako stejné (control/synthesis – Shepard zemře a Reapeři přežijí při Shepardově mylné představě, že už nebudou dál ničit) a třetí, která je naprosto nepřijatelná (Reapeři jsou sice zničeni, ale za cenu mnoha životů, což Shepard nepřipustí). Nevadí vůbec, že to co říkáte není pravda a že ovládnutí není možné, stejně jako se nic nestane gethům a EDI, což potvrzuje finální sekvence se ztroskotánim Normandy a že relé nezničí všechen život ve vesmíru (navíc řetězová exploze vychází odjinud, než od Země – což vzhledem k propracovanosti a náročnosti na tvorbu těchto animací nemůže být náhoda – sami ten vesmír tvořili, takže ví přesně co dělají). Jste Reapeři, vám nezáleží na tom co si bude obět myslet, jde Vám jen o systematické dosažení cíle. Control/Synthesis for the win.. of Reapers!
Teď už by vám mohlo být jasné (pořád z pohledu Reaperů), proč Sheparda a jeho tým + pak Normandy nesestřelil Harbinger. Chce ho živého. Pamatujete tu výměnu pohledů Shepard/Harbinger? Tento záběr nebyl náhoda, každý záběr má svůj význam. Čeká, až Shepard bude izolován od posádky a lodě, aby jej výbuch nezabil. A když už po něm konečně vypálí, nestřílí s cílem zabít, pouze oslabit. Do této chvíle k tomu nikdy neměl příležitost. Ale teď je tu před ním a sám. Takže ho oslabíme a vložíme mu vizi, k jejímuž utvoření použijeme co mu najdeme v hlavě, včetně dítěte, které značí, že nemůže zachránit všechny a následných scén, kde si představuje co by se stalo. Jasně, má to trhliny, hodně trhlin.. ale je to indoktrinace a on je Shepard, čekáte nepřůstřelné alibi?
Další pohled by byl ze strany vývojářů. Pokud konec není to za co se vydává, chtěli byste se s ním nějak víc patlat? Doufali byste, že hráči nejsou až tak naivní a pochopí všemožné náznaky? Snad ano, takže by mělo postačit dělat tři barevné verze s drobnými změnami, aby to došlo i těm nejvíce zabedněným jedincům, že tu něco nehraje. Hmm.. ale nestačilo jim to. Tak uděláme Extended Cut. Vzhledem k tomu co plánujeme s ME dál nemá smysl dělat plnohodnotné filmečky, tak si snad vystačí se slideshow, to máme za pár dní hotové a můžeme to brzy vydat. Sice to pořád nic neřeší, ale když tolik chtějí tu hru brát jako face value, tak by je tohle mělo dostatečně uspokojit.
Ať už to byl skutečný záměr BW od začátku, nebo s tím přišla komunita, BW to nepopírá a vyjádřilo se, že IT je jedna z validních možností jak konec chápat – vlastně tím říkají: „Ano, konec je „sen“, snaha Reaperů indoktrinovat Sheparda a nic z toho co následuje se nestalo. A pokud máte vysoké EMS a zvolíte destroy konec, Shepard se z toho dostane živý:) Ale pozor.. neni to jediné možné vysvětlení, pořád to můžete brát na face value (pozn.: brát za pravdu přesně to co vidíte na displeji)“.
Pokud mi ale někdo napíše nevyvratitelná fakta co dávají smysl, budu jedině rád za objasnění:) Dále, pokud se v mém příspěvku vyskytují nějaké nedostatky, doporučuji si přečíst něco o IT (Indoctrination Theory), nebo skouknout dokumentární filmy, které k tomu vytvořil Julian Klan. Nemá smysl, abych přepisoval vše a reagoval na každý detail, který se někomu, kdo s fakty není dostatečně seznámen, může jevit jako chyba. Každopádně.. ME3 se mi líbí jak je, jak se o něm diskutuje a doufám, že to další DLC bude opravdu stát za to. A až s DLC skončí úplně, buď budeme žasnout jak to všechno krásně zapadlo, nebo hodně zklamaní:)
Amen.
Kéž by IT byla pravda a nakonec by vyšlo DLC který by pokračovalo po nadechnutí ale obávám se že EA BioWare nic takového neudělá ale jak se říká: Naděje umírá poslední.
Smekám to muselo dát spoustu práce.
Ano o IT (Indoctrination Theory) jsem také slyšel a zjišťoval.
Souhlasím že IT vysvětluje hromadu děr na konci ME3 a dává naději na šťastný konec.
A co víc, byl by to brilantní způsob jak fanouškům vytřít zrak. Stejně jako v ME2 když na začátku hry zemře hlavní postava a „říkám si: to bylo dost krátký“ než to pokračuje dál.
Bohužel tentokrát žádné pokračování není a z oficiálních zdrojů to s pokračováním zatím nevypadá moc dobře. Minimálně na několik let než by se objevilo pokračování ME4, a nevěřím že se to vyřeší nějakým DLC.
Přiznávám se že nejsem tak dobrej že „Indoktrinace“ mě po dohrání nenapadla, než jsem slyšel o IT.
Beru to tedy od začátku jak jsi psal, (face value) „jak jsem vyděl na obrazovce“ a snažil si to poskládat a pochopit jak jen to bylo možné. Tak jsem si od „starchild – (Reaperů)“ vybral z mého pohledu menší zlo….
Naprosto to chápu a souhlasím. Jako co si budeme říkat.. málokoho to po prvním dohrání napadlo. Já si všiml jen jediného – něco mi tam nehrálo, tak jsem si zkusil jako druhý synthesis. A pak už jsem neztrácel čas zkoušením a rovnou hledal videa na youtube. To mě co nevidět dovedlo k IT:) Tehdy jsem ale ještě neměl dohrané 1 ani 2 a tak jsem si dal celou trilogii.. a hned dvakrát:D Nejsem zastánce IT, ale chci zakončení co dává smysl a kritizuji teorie, které mají trhliny. Na IT vidím jedinou.. a to je, že se jí možná nedočkáme od BW.
Ač by tedy IT byla naším zbožným přáním, souhlasím, že realita dost pravděpodobně taková nebude:( Do hlav vývojářů v BW bohužel nevidím, ikdyž sám vývojář jsem a snažím se tak na to hledět. ME3 se může vydat jen dvěmi cestami.. Epic fail, či win. Já bych si vybral tu druhou:)
Do té doby, opravdu mě baví číst teorie. Dnes jsem četl jednu, kde se Harbinger snaží využít Sheparda k tomu, aby odstranil catalyst z jeho kontroly:) A celá dvojka, kde po něm důrazně šel, byl pouze test, kterým Shepard prošel a tak mu ve trojce místy asistujte (třeba, že ho nezabije). Jasný, ma to trhliny, ale je ta zajímavá úvaha a ovlivňuje to další pohledy na hru. Věřím tomu, že 8 pisálků v BW se přece nemohlo shodnout na zakončení, které nelze smysluplně vysvětlit. Ale uvidímě brzy.. zmínky k dalšímu DLC zní velmi nadějně, očividně jde o něco důležitého a velkého (ne jen side-mission typu Omega, kde se jen střílí Cerberus.. nic proti, ale ME ja hra zaměřená na příběh a toho tam bylo žalostně málo, Leviathan byl lepší), když na tom dělá celý tým, natáčení se účastnil Joker (ale nepochybuji o dalších postavách, jen je nezmínili zatím), skladatel uvedl, že skladba na které dělá má velký potenciál pro slzy (bude dojemná zřejmě) a víme, že se dost pravděpodobně podíváme na Citadelu. Sečteno a podtrženo, můžeme z toho odvodit některá fakta:
– Joker = Normandy v akci
– Citadela = Citadely bylo v ME3 až až, nezůstalo nic nedopovězeného, dost se nabízí buď nový pohled na Citadelu po dění v ME3 a nebo před ním, odhalovat její tajemství
– hudba co vás rozbrečí = musí se týkat nějaké důležité postavy.. použiju svou představivost: klidně bychom mohli hrát za jinou postavu a hledat Sheparda (či ho nechtěně najít) po nějakém z konců. V synthesis a control by jste ho našli indoktrinovaného.. buď byste byli u toho, když způsobí svým činem konec všech nadějí, nebo byste ho ukecali k sebevraždě.. každopádně krutá ukázka toho, co měla vaše volba na následek. V destroy by šlo o dojemné setkání a v tuto chvíli, když by se ukázalo, že naděje pokračuje.. ani bych už nepotřeboval vidět jak to sjednocené síly všech civilizací natřou Reaperům, ale postačil by mi klidně jen záběr, kdy Shepard pronese jeden z nejepičtějších proslovů co jsem kdy slyšel a vše podbarvené epickou hudbou by přešlo do titulků, kde byste s otevřenou hubou ještě pět minut zírali jak úžasné to bylo. A začali se těšit na 4ku. Ať už se Shepardem, či bez, nebylo by to poprvé, co autoři něco popřeli a pak se tím směrem vydali:)
Ale největší naděje a důvod proč věřím, že to není konec, jsou právě posty na twitteru Mika Gambla a dalších. Buď se nám vysmívají a kecají, nebo za tím bude něco většího.
No, to jsem se zas rozepsal. Snad už brzy BW vypustí nějaké další info:) Doufejme, že už třeba při příležitosti vydání Paragon Lost.
Bože, jak ja celý koniec Mass Effect 3 nenávidím.
Bioware dajte mi jeden rozumný dôvod prečo ste nemohli spraviť aspoň jeden koniec kde by Shepard prežil a dostali by sme pekný koniec kde by sme videli ako Shepard je so svojou LI a všetko by bolo perfektné.
Bože nech ďalšie DLC zmení koniec/konce inak je naozaj úplne celé ME 3 na nič. >:(
Už to bylo mnokrát řečeno. Žádné oficiální DLC nebude měnit konec hry. Ten zůstane tak jak je.
A upřímně, samotné obětování Sheparda pro záchranu galaxie mi vlbec
nevadí a naopak mi to přijde jako zcela správný konec. Happy enging řeší mod. Co se mi nelíbí je fakt, že všechny konce jsou si velice podobné (až na ten nový refusal konec, který působí značně odbytě).
Mě tedy moc podobné nepříjdou (pokud se tedy bavíme o EC), jen to možná není tak úplně nejlíp ukázáno (hold potřebovali to nacpat do 2 GB). Se sebeobětováním Sheparda souhlasím. Je to sice tragický konec hrdiny, ale o to víc emocí v hráči zanechá. Osobně si na konec trilogie nemůžu od vydání EC stěžovat, jelikož pokaždé spotřebuju balíček kapesníčků a mrazí mě po celém těle. Proto nechápu tyhle názory typu „jak já ten konec ME3 nenávidím“. Vážně, co je na tom tak špatné, že nemáme typický kýčovitě šťastný konec?
Tak pro mě osobně je jedinej jakž takž přijatelnej konec červenej a obětování hrdinu pro záchranu lidstva mi už přídě víc klišé než kdyby to skončilo žili šťastně až do smrti protože umíraj už skoro v každým filmu a i hře takže BW mohlo taky vymyslet něco lepší .
A co, když konce typu „a žili šťastně až do smrti“ nebo „hrdina obětující se pro dobro všech“ jsou jak ty sám říkáš klišovité by mělo Bioware vymyslet? Bioware se prostě chtěli Sheparda/dky zbavit a žádným způsobem ho/jí nezapracovávat do dalšího dílu ME takže tím pádem máme 90% konců ve hře, končící smrtí Sheparda/dky
No tak třeba takovej konec Final Fantasy X nebyl špatne hl. hrdina po záchraně světa prostě zmizel protože do něj nepatřil, nebo moje nejoblíbenější saga Metal Gear Solid ve 3 díle hl. hrdina dostane za úkol zabít válečnýho hrdinu a bývalého učitele který zradil a na konci se ukáže ze že to nebyl zrádce ale že to bylo celý plán Ameriky na získání mikrofilmu ( Kde byl seznam učtu k miliardám ) hrdina sice přežije ale nechá to na něm emociální jizvi. (I když tohle je fakt hodně ve zkratce ) Prostě kdyby BW chtělo tak de vymyslet zajímaví a originální konce dokonce i hráči jim dali možnost jak udělat nezapomenutelnej konec ale oni ho nevyužil a to Indoctrination Theory potom měli druhou šanci a to Refusal konec + Leviathan prostě že by Shepi poslal Catalista do prde….. a prostě by s velkýma strátama vyhrál taky nevyužili.
Ale podle mě největší problém ME3 pro mě je už samotný Nístěj alá Deus ex machina kdy prostě zničeho nic najdou zbraň na Smrťáky, myslím že ME 3 mělo po příběhový stránce mnohem větší potenciál.
Škoda že nemůžu najít ten původní scénář s temnou energii protože ten bych si rád přečetl kdyby někdo věděl kde je byl bych vděčnej za odkaz
furt ty samé blbosti … blá blá blá blá blá a ještě jednou blá 😀 … prostě chcípnul … a tečka více nerozebírat .. nelíbí se vám to tak si polibte pr… zadnice 🙂 … nikdo vás nenutil tu hru hrát .. ta hra umí vtáhnout, umí ve vás zanechat pocit , já byl spokojen… a ten nístěj, ty plány už měli .. jen prostě lidi alá blbci si to nechávali pro sebe netušily co to je a k čemu to je ….. a nějakej metal gear solid sem netahej 😀 fuj …
Tak tohle záleží podle vkusu člověka mě osobně ME3 ani nějak moc nevtáhl a ani ve mně nezanechala žádný extra pocity (krom zklamání z konce 😀 ), neříkám že je to špatná hra ale oprati jedničce a dvojce je to jen takový slabý odvar jako bylo tam par dobrých momentu ale jak se říká : Z pár povedených scén neuděláš dobrej příběh.
A na MGS my nesahej lepší příběh sem ve hře neviděl ( vlastně ani ve filmu 🙂 ) od Kojimi by se mohlo učit hodně režiséru i většina herních studii (hlavně scénáristu )
to možná .. ale herní náplní má co dohánět ….
No myslím že nemá co dohánět 🙂 natož herní naplň která je přesně taková jakou si každej fanoušek série přál a očekával. Ale jak se říká: Sto lidí sto chutí.
A co jiného se mohlo čekat než jenom superzbraň? Snad ne proboha, že primitivové s pár stovkami lodí zlikvidujou celou Reaperskou flotilu. Už od prvopočátku jsou tak Reapeři prezentováni a jsem rád, že to dokázali udržet i ve trojce, kde jsme najednou nezačali ničit Sovereign type Reapery jako na běžícím pásu. A jakmile někdo řekne Thanix kanón, tak se opravdu naštvu. Není to nic než jenom miniaturní verze toho jejich paprsku, která stačila zatím jenom na kolektorský křižník, který mimochodem dokázali zlikvidovat i torpéda Javelin na Normandii, takže bych řekl, že kolektoři zase nějak extra silní nebyli.
No co já si pamatuju tak největší výhodu měli Smrťáci vždycky jen v momentu překvapení a tym že zablokovali Mass Relay takže dobývali systém po systému takže nikdy nemuseli bojovat se všema vyspělýma rasama to jen v ME3 hned od začátku všichni říkaj že je konvenčním způsobem nezničíš prostě mně přídě celí ME3 po příběhový stránce odfláklý a použili prostě tu nejlehčí ale i nejhorší več ve vyprávění příbehu a to deus ex machina, prostě de hodně poznat že na tom už nedělal Drew Karpyshyn čož si myslím že ME3 dost poznamenalo.
jo a jak vysvětlíš, že lidská flotila bez překvapení dostala od Sovereigna doslova na p***l?
Nesmíš zapomínat že nebyl sám byli tam Ghetove (Kteří sami o sobě sou technologicky víš.) plus měl výhodu že nikdo neznal Smrťáckou technologií takže se na ní nemohli připravit což v době ME3 neplatí když už začali využívati i jejich technologií např. Thanix kanón 🙂
A taky nesmíš zapomínat, že gethská flotila byla buď poražena nebo zaměstnávala lodě flotily Citadely. Jakmile Shepard/ka otevře Citadelu, tak se všechny alianční lodě soustředí pouze na Sovereigna, který jim potom začíná zatápět pod kotlem. Thanix kanón není nic extra silného. Kdyby tam dali jako jeden z konců konvenční vítězství, tak by úplně popřeli onu neporazitelnost Reaperů, která se váže už od dob jedničky. To by vlastně ani žádná válka nebyla. Turiani by Reapery odrazili bez potíží, Thessia by nepadla, Země by nepadla, takže by to byla vlastně nuda.
No oni lidi mají nejmenší flotilu takže kolik tam tak mohlo těch lodí být a kolik se jích tam stihlo dostat včas ? no asi moc ne plus jak už sem napsal totální neznalost nepřítele což je v jakýkoliv bojový strategii obrovský hendikep zvlášť když má technologii kterou ani neznáš a v životě si ji neviděl což v době ME3 už neplatí. Prostě na mě vždycky Smrťáci působili spíš tajemně, mazaně a hodně nebezpečné ale ne neporazitelně.
Řekl, že mnohem častější je pravě to ,,A žili štastně až do smrti,,
Jako Shepard jsem byli součástí světa ME. Po jeho smrti jsem ze světa ME tak nějak vyloučeni a je nám cizí. Autoři nám nedali na vybranou prostě zhebneš a hotovo a to že jsou konce stejný to jenom umocňuje. Vadí mi i to že po dohrání ME nemám sebemenší důvod to hrát znovu. Rozhodnutí co jsem dělal celé té roky jsou na nic:/
Autoři bible nám nedali na výběr. Ježíš umře. A Potter přežije. 🙁
Historická postava ( to nezměníš ) Dějepis je věda exaktní a Pottera nesleduju 🙂 ( tam nevím jestli přežil či nikoli )
Děj dokázal člověka vtáhnout a ztotožnit se s postavou za kterou hrál. Ačkoli některé dialogy bych neformuloval tak jako Shepard. Stejně všechny jeho přátele se staly i mými. A když některý z nich nevyhnutelně zemřel, cítil jsem to jako by zemřel můj skutečný přítel. :´(
Také jsem ten příběh prožíval. Bylo to těžké ale došel jsem až na konec a zůstávám věrný ME ať tam byly chyby jakékoli!!!
Bože jak já ten konec nenávidím. Popravdě když se člověk nad tím zamyslí syntéza je pěkně na h… . Z organiků udělat synteticky? Abych po vybití baterek strkal prsty do zásuvky? Mně se teda představa že bude ze mě android moc nezamlouvá. Tento konec jsem taky nepoužil. ( popravdě na citadele přestávám hrát a raději si začnu pěkně od začátku. Nechci aby všechno co jsem miloval v ME mi zničilo patnáct minut na konci ) PS: Včera jsem dohrál misi DLC Omega a docela jsem byl mile překvapen a bez češtiny bych si to neužil. Moc děkuji za překlad.
Mě zas příjde, že se nad tim lidi nezamýšlej či to moc řešej a proto jim příjde syntéza „na h….“. Pokud vím, tak bylo ve hře řečeno, že organikům se dostane technologického pokroku, jakého vždy chtěli dosáhnout (důvod, proč vyráběli syntetiky) a syntetici pochopí mysl organiků (= zcela porozumí a budou schopni emocí, což je vždy přitahovalo). Problém vyřešen… nikdo neříká, že dojde až k takovým změnám, kdy by lidem pumpovali do žil motorový olej.
Syntéza byla cílem Reaprů, tak jsem to pochopil z Leviathana. Leviathan tam povídá něco ve smyslu, že se Reapři zastaví, až najdou dokonalý život nebo něco takovýho, opravdu si to už nepamatuju přesně (a i svítící klučina nejvíc vyzdvihuje syntézu). A syntézou ten “dokonalý“ život vznikne, a proto pro mě, i když to je asi nejemotivnější konec, je pro mě ten nejhorší. Vždyť celou dobu bojujeme proti Reaprům, tak jim přece nemůžeme dát šanci žít a udělat ze všech v galaxii hybridy 🙂
!!!SPOILER!!! (Tohle bude peklo)
Ano. Má představa je taková že Leviathani stvořily Reapery aby jim pomohly najít další možnosti v evoluci protože se zřejmě již nacházely na samém vrcholu vývoje. Reapeři našly řešení ve „sklizních“ různých ras od kterých získávaly pestrou škálu schopností a znalostí. Paradoxně začaly u svých stvořitelů. „Sklizně“ či vyhlazení rasy bylo jaké si „síto“ + motivace pro rasy pracovat na něčem co by Reapery zastavilo, při čemž vznikly cykly masového vymírání na které přišla Liara. Reapeři stále plnily primární účel nalezením možností další evoluce takže využívaly vědomostí a technologií „sklízených ras“ a nasměrovávaly nové rasy. Prostě cyklus ras ve kterém se již ocitá hráč Shepard/ová byl schopen se semknout a spolupracovat a vzdorovat další „sklizni“ při čemž Shepard/ová disponuje schopnostmi přežít, uvažovat s nadhledem („hráče“) a sjednotit pokud možno všechny rasy v boji proti Reaperům. Zde je samozřejmě spousta dalších schopných postav ale primárními postavami ve hře je Anderson, Shepard/ová, Illusiveman kteří disponují různýmy charaktery a pohledem na situaci. Přirovnal bych je jako ekvivalenty voleb na konci. Jako jediný „nestranný“ je Shepard/ová tedy hráč :). Který se může ztotožnit s ideály těch dvou postav, nebo si vybrat třetí možnost. Která je sice preferována Catalistem Reaperů ale Reapeři budou asi logicky ošleháni zkušenostmi z předchozích „cyklů“. Když se na to zas podívám emočně z pohledu „Hráče“ tak je postava skoro polomrtvá a logicky dost naštvaná na všechny Reapery a touží aby „shořely v pekle“.. Nebo si nechá chladnou hlavu a uváží následky jeho rozhodnutí.
„Catalist“ : „Zářící chlapec“ (do kterého spousta hráčů vyprázdní zásobník) chápu jako zhmotnění vzpomínky na chlapce který zemřel na zemi. Pomoci této vzpomínky „Catalist/Reapeři“ komunikuji se Shepardem a snaží se mu vysvětlit způsoby jak je zastavit…
Reapeři tedy dojdou k cyklu v kterém je dokončen jejich primární účel
a Shepard/ová má možnost volby jako osoba co se dostala nejdál ze všech a rozhodnout o dalším osudu celé (mléčné dráhy)…
(Pokud mě za tento příspěvek nevyrazí z tohoto webu a bude souhlasit s mým názorem alespoň někdo. Mohl bych doplnit ještě neblahé následky těch rozhodnutí…)
P.S. : Gratuluji za dočtení a doufám že jsem někoho moc tím nenaštval.
Pěkně si to vysvětlil 🙂 Ale nedávají mi některé věci smysl.
1. Proč to teda má leviatan na háku když ze smrťáků nemá žádný užitek a spíš ho ohrožují.
2. Proč catalist nabízí Shepardovy možnost zničení sama sebe?
Protože Reapeři vyhodnotili „inteligenci“ (především tu organickou) tohoto cyklu za natolik pokročilou, že je předčila. A jelikož mají za úkol blaho galaxie (byť ho prezentují dosti morbidně), tak předají volbu Shepardovi/é.
Otázku ohledně leviathana sem moc nepobrala.
To je trochu divný. Zřejmě jsem nepochopil smrťáky. Oni hledají vyšší inteligenci než jsou oni sami? Pak nedává smysl sklizeň. Proč by tedy likvidovali organiky dříve než by dosáhly inteligenční převahy? Mno a ohledně leviathana – on má schopnosti smrťáky likvidovat, ale nedělá to. Jen se krčí v moři a přihlíží genocidě.
Pravděpodobné scénáře: 1) Leviathané zničí pár Reaperů, než Reaperům dojde, že je někdo likviduje a zjistí kdo a kde. Napočítají do 3, poté je celá planeta systematicky vyhlazena z orbity, či větší a bezpečnější vzdálenosti, pokud by si někdo nebyl jistý. Čas udělat Leviathanům lálá pápá. 2) Krčit se v moři a prostřednictvím „artefaktů“ sledovat telenovelu zvanou „Cyklus“, která vypraví o genocidě, série 23958, díl 182. – „Jejich revírem je vesmír. Jejich tempo je vražedné. Jejich protivníci jsou překupníci kradených aut, reapeři a collectoři. Muži a ženy z Normandy pracují ve dne v noci, jejich úkolem je nezvdat to tak snadno.“
!!!Spoiler!!!
No, pokud si dobře vzpomínám tak:
1. Rasa Leviathan/ů měla sice schopnost se do určité míry bránit proti
Reaperům, ale i přesto byla jejich rasa téměř vyhlazena „a poslední
přeživší se ukryly na tu vodní planetu. A tím se jím podařilo přežít ony
„cykly“. Reapeři byly již vyspělejší a disponovaly ne jen podobným
vzhledem ale i schopnostmi jako třeba „Indoktrinaci“ Leviahtanů.
2. Myslím si že Catalist Sphepardovy nenabízí primárně „trojbarevnou
smrt“ ale nabízí mu tři řešení které zastaví Reapery.
Dostat se na Citadelu, prostě byla sebevražedná mise!!! (Přirovnal bych to ktomu jak se musel obětovat Mordin pro vyléčení „Genofágu“. Věděl ženestihne uniknout z věže před výbuchem.)
Když se postavě podaří dostat na Citadelu je v podstatě „mrtvá“…
Ocitá se v jádru „zbraně“ kterou hodlá spustit. Nikdo nevěděl jak ta věc bude fungovat. V každém případě to „zařízení“, na zastavení všech Reaperů, i kdyby je to mělo jen vypnout tak by potřebovalo gigantické množství energie která by zahubila vše v jeho blízkosti.
Což bylo vidět po spuštění tohoto Catalistu/Citadely (“vysílače“) že nevydržel ten nápor a skoro se celej rozpadl.
V každém případě cílem Reaperů byl pokrok v evoluci takže tu ještě stále zůstávají ty tři možnosti. Kterým směrem se bude ubírat život ras v tomto „cyklu“. Je jasné že Catalist v příběhu preferuje (já
stále také) převážně Synthesis také se jí snaží náležitě vysvětlit ale i tak si Shepard/ka (Hráč) stále může určit směr, jako ten nejlepší z nejlepších který se dostal tam kam jiní ne…
Protože pokud jsem to pochopila dobře, tak už jich zbylo fakt jen dost málo… takže proti smrťácké přesile moc nezmůžou, i kdyby chtěli…
tleskám !
Konečně někdo promluvil chytře 😀
Naprosto s tebou souhlasím. Přesně tohle vyplynulo z ME trilogie i mě.
Nikdy jsem tu nikoho nezabanoval za rozdílný názor. Pakliže nemluvíte vulgárně či jinak neporušujete kodex diskutéra, pak do příspevků nijak nezasahuji. Takže pokračujte. Je to zajímavé čtení. Mám rád jiný pohled na věc, když se podá slušně.
Tak se nad tím zamysli. Proč lidstvo vyrábí roboty? Aby sloužili jako otroci nic víc. A kdo chce aby lidstvo kleslo na úroveň otroka? Pak máme rovnoprávnost o kterou nikdo nestál pak by měl i blbej kávovar stejná práva! Proč by po tom mělo lidstvo toužit? ( Ber to jako nadsázku upozorňuji tu na etický problém )
To se dalo použít před několika staletími i na černochy. „Pak by měl i blbej černoch stejná práva a kdo by o to stál?“ Přesto sme to dotáhli na rovnoprávnost (tedy alespoň z právního hlediska).
No moc si mě nepochopil. Zřejmě jsem to špatně napsal. Jsem ti myslel jinou věc. Stroje dělají těžkou, namáhavou a životu nebezpečnou práci za člověka. Pokud by si byli stroje rovni s organiky tak po příkazu běž nakutat uhlí mi akurát ukáže prostředníček.
Rofl :o) .Pokud tě chytnu za slovo tak bych se toho nebál. To nehrozí, alespoň zatím! Rypadlo nebo nakladač by tě těžko posílal do dolů makat a myslím že se to zatím žádnýmu havířovy nestalo..
Jinak, to je dlouho řešená otázka. Logicky, pokud by nějaká „věc“, splňovala určité parametry inteligence, měla by se považovat za živou a tak by sní mělo být zacházeno.
V Mass Effect/u byla tato problematika pěkně znázorňována.
A co se stane s těma smrťáckýma příšerkama? V zeleném konci pokud vím huskové normálně přežijou a fungujou dál… to musí být super existence… syntéza mi teda jako vrchol evoluce rozhodně nepřijde a kdyby mi to někdo vnutil… no děkuju pěkně…