Na Bioware blogu se objevil další článek, který pro vás tentokrát pro web Bio-World přeložil Zdeněk Vilušínský, člen překladatelského týmu Deus Ex Human Revolution a Dragon Age II.
Zatím vám toho o hře samotné moc říct nemůžeme, snad jen to, že ji vyvíjíme na Frostbite enginu. Ten je skvělý už sám o sobě, ale my jsme jej obohatili o některé systémy z Dragon Age III – na jejich implementaci jsme v poslední době strávili opravdu hodně času.
Další věc, s níž se mohu pochlubit, je fakt, že s novým Mass Effectem prozkoumáváme tak trochu nové směry, kam se ubírat. Samozřejmě respektujeme odkaz prvních třech dílů, ale protože trilogie už je zakončená, hledáme nové směry, kam by se mohl příběh odvíjet, hledáme nové způsoby, jak oživit samotnou hratelnost. I tak ale některé základní pilíře hry zůstanou neporušené, včetně spousty rozdílných mimozemských ras, obřích galaxií a filmového příběhu.
Celý článek popisující mimo jiné stěhování vývoje Mass Effect z Edmontonu do Montrealu naleznete zde.
Proč na tak debilním enginu proboha?! 🙁
Protože EA vlastní DICE, kteří vyvinuli Frostbite. EA sice spolupracují s CryTekem, ale asi tam něco není úůplně optimální. Navíc Frostbite je více komerční značka, než jeden engine. Ostatně se podívejte na Most Wanted a Battlefield 3 – vy tam snad vidíte nějaký důkaz toho, že je to stejný engine?
takze nam svym zpusobem rekl, ze novy ME bude jakesi „pokracovani“, takze bude po trilogii…. ikdyz to muze byt jen mateni. 🙂
Pokusím se o krátkou analýzu:
1) Pokud se bude děj odehrávat ve vzdálené minulosti, setkali bychom se se zcela novými civilizacemi a jelikož předem víme, že jsou odsouzeny k záhubě (pokud se nevynoří nějaké nové informace vrhající zcela nové světlo na vše co známe, jakože třeba ne všechny civilizace byly zcela vyhubeny, teď nepočítám Leviathany), tak se díky patternu Reaperů setkáme se stejným postupem vyhlazování, ale „zcela jinak“. Ne díky:-) Ačkoliv dozvědět se, že ne všechny civilizace zanikly, to by určitě vyvolalo další várku „a lot of speculation from everyone“.
2) Děj v blízké minulosti, konkrétně tento náš cyklus – nepravděpodobné. Jak bylo řečeno, setkali bychom se s civilizacemi, které známe a oblíbili jsme si je, ale už to tady bylo a myslím, že přímý prequel aneb Star Wars Ep. I, II, III, není zapotřebí. A podle toho jaký by to byl rok, mohlo by tam chybět lidstvo, či další rasy. Sice víme o nějakých věcech, které by mohly být hodně zajímavé (First Contact War třeba), ale je tu zásadní problém – víme o nich.
3) Děj v blízké budoucnosti rovnou vyvrátím, protože ten možná ještě dopoví DLC k ME3, ale ikdyby ne, Shepard skončil a k téhle epizodě se určitě vracet nebudou.
4) Co ale nevíme a kde mají autoři naprostou svobodu? V budoucnosti. Je ještě hodně nevysvětlených otázek a hráči chtějí odpovědi. Navíc by nám to umožnilo dál se setkávat s civilizacemi které známe a nepřímo to tak potvrdilo (v případě, že v ději nebudou Reapeři), že onen „canon“ ending ME3 je Destroy a konec byl opravdu iluzí, kterou Shepard prokoukl, náš svět nebyl zničen a reapeři byli poraženi, či alespoň zahnání zpět do nejvzdálenějšího koutu galaxie:-) Stále si více myslím, že BW konec ME3 nezmění, nebude nic po scéně s nádechem (ač bych se za to rozhodně nezlobil, spíš naopak). Chtějí ať hráči, kteří prokoukli iluzi si svůj konec domyslí sami – je to konec, který dává naději na nový zítřek, setkání s LI, atd. Ale DLC budou a budou indoktrinační teorii dále doplňovat. Ale zpět k ME4, o čem by tak mohlo být? Třeba o temné energii? Nebo nějaký nový (pradávný) nepřítel či bytost, jehož/jejíž existence byla pouhým mýtem, třeba rasa proti níž jsou i Reapeři krátcí a zmatená logika Reaperů by tak dostala smysl? Nějaké náznaky v codexu by byly. Ať už to ale bude o čemkoliv, autoři se nebudou moct vyhnout novým odhalením, které budou na věci jak je známe vrhat nové světlo. Prostor k tomu rozhodně mají a já jsem zvědav jak ho využijí. Ještě víc mě ale zajímá, jak dopadne filmová adaptace ME:-)
A momentálně mě nejvíce zajímají DLC k ME3.. Omega, Citadel a uvidíme dál:-)
Pokud by byl ME4 po událoste ME3 je idokrinační teorie jediná správná jen z jednoduchého důvodu a to, že by museli vyvíjet podstatě 3 různé začátky či dokonce celé hry ( což je blbost ) a o historii podstatě víme vše tam bych žádné překvapení nečekal, ale rozhodně potvrzení ME mě potěšilo. Otázka zní jak moc mě bude těšit výsledek.
krátká analýza? 😀