Na serveru NeoGAF se objevily informace pocházející od anonymního zdroje blízkého BioWare. Ten již dříve odtajnil různé zprávy, které se ukázaly být pravdivé, čemuž mimo jiné napovídá profesionální podání celé zprávy podobné oficiálním tiskovým zprávám.
Zasazení světa
Další díl by se měl odehrávat galaxii Andromeda ve hvězdokupě Helius a mělo by se v ní vyskytovat přes sto slunečních soustav. Celý prostor k prozkoumání by měl být ve výsledku až 4x větší, než tomu bylo v případě Mass Effect 3. Příběhové pozadí nebude nijak navazovat na činy velitele Sheparda/velitelky Shepardové, na žádný z konců původní trilogie a ani se nebude odehrávat ve stejném období. Bude to tedy od předchozího světa plně odstřihnuto. Máme hrát za jakéhosi „Pathfindera“ (Průzkumníka), který povede výpravu za hledáním nového domova pro lidstvo. Při své výpravě za přežitím a pokusem o kolonizaci potkáme „divoké a nespoutané planety“, „nemilosrdné psance“ a „mimozemské druhy vedoucí válku“. Andromeda byla původně domovem záhadného mimozemského druhu zvaný „the Remnants“ (Původci), kteří po sobě zanechali své krypty a starověkou technologii.
Při své výpravě budeme moci po vzoru předchozích dílů sbírat suroviny, vylepšovat si svou loď, bojový arzenál, vytvářet vztahy s posádkou a při osídlování nových kolonií dojde na diplomacii a odhalování pradávného tajemství Remnantů a jejich technologie, která ve výsledku umožní držitelům ovládnout část galaxie. Hlavními protivníky bude jakýsi nemilosrdný mimozemský druh Khetů, který bude po technologii Remnantů též pátrat a o její získání bude sveden nelítostný souboj, na kterém bude záležet osud lidstva. Co by to taky bylo za hru z vesmíru, ve které by nešlo minimálně o záchranu lidstva okořeněného záchranou jedné nebo dvou galaxií, že? 🙂
Khetové budou obývat stanoviště, do kterých se budeme moci vydat a bojovat s vlnami nepřátel. Za jejich poražení a zničení získáme zkušenosti, různé odměny a budeme tím snižovat jejich vliv v dané oblasti. Spojenci nám budou poté vděční a čím více Khetů zničíme, tím více nám budou ochotni pomoci v průběhu hlavního příběhu.
Výbava
Veškeré vylepšení bude založeno na návrzích a technologii Remnantů. Jako příklad bylo uvedeno vylepšení zbroje na nohou, které vám pomůže ustát skoky vyvolané za pomoci jetpacku. Druhý příklad se zmiňuje o vylepšení laserové pušky střílející mrazivý paprsek, aby byla účinnější buď proti jednotlivým nepřátelům, nebo aby způsobovala plošné poškození na blízkou vzdálenost.
Posádka
Během hlavního příběhu budeme moci naverbovat sedm různorodých společníků. Každý člen posádky bude disponovat jedinečnou povahou a bojovými schopnostmi. Byla představena Cora disponující biotickým štítem, který kolem společníků vytvoří bublinu bránící průniku příchozích střel a umožní jim bezstarostnou palbu na protivníka. Tudíž to samé, co v multiplayeru představovala biotická koule u asarijské justikarky. Samozřejmostí je též vylepšování jejich výbavy, zbroje a zvolení, jaké schopnosti budou rozvíjet. Nezapomíná se ani na rozvíjení vztahů, kdy každá postava bude mít na proběhlé události vlastní názor a budeme moci plnit specifické mise vázající se ke konkrétním společníkům (mise loajality). Zde byl jako příklad uveden Krogan jménem Drack. Ten bude chtít vystopovat nájemné lovce, kteří unesli kroganskou koloniální loď a kolonisty nechali napospas svému osudu. Pokud se mu rozhodneme pomoci najít místo jejich úkrytu a navrátit loď do správných rukou, Drackova loajalita se zvýší a odemkne se u něj nový strom schopností. Záviset bude i na tom, jaké odpovědi budeme volit při rozhovorech a konec samotné hry se bude odvíjet podle rozhodnutí učiněných v průběhu celé hry.
Rozhovory se mimo klasické volby odpovědí vrátí s akčními rozhodnutími z Mass Effect 2 a 3, kdy v určité situaci budeme moci zareagovat na nenadálou událost. Podepřeno je to příkladem, kdy místo toho, abychom někoho přemluvili, aby nám otevřel dveře, na něj budeme moci vytáhnout zbraň a pohrozit mu něčím nepěkným.
Multiplayer
V příběhové hře budeme moci vysílat útočný tým ovládaný umělou inteligencí na náhodně generované a časově omezené mise. Podepřeno je to tvrzením, že hvězdokupa Helius je rozsáhlá tisíce světelných let a my jako hráči nebudeme moci být všude. Kolonie, předsunuté základny a osídlené části planet budeme muset neustále ochraňovat. Mise pro útočné týmy jsou obdobou těch v Dragon Age: Inquisition, kdy někoho někam vyšleme, za dvacet až třicet minut se vrátíme a spolu s výsledkem o úspěchu získáme nějaké zkušenosti a další odměny. Mise pro útočné týmy budou různě těžké a proto i jim budeme moci vylepšovat zbroj a výbavu, od čehož se bude odvíjet procentuální úspěšnost zdárného dokončení mise.
Do těchto misí se budeme moci i sami zapojit na základě našich postav vytvořených pro hru více hráčů. Mise budeme moci splnit i sami nebo ve společnosti až tří dalších přátel. Což nás přivádí k představení multiplayeru, který bude mít podobu hordy. Celé to tedy vypadá jako to samé, co fungovalo v podobě multiplayeru u Mass Effect 3 i s podobnými úkoly, jako je bránění určitého místa, získání určitého předmětu a pobíjení neurčitého množství protivníků. Tudíž se zdá, že multiplayer bude částečně provázán se singleplayerem, ale pokud se nebudeme chtít bitev zúčastnit, tak tam pošleme útočný tým a ten to za nás vyřeší. Což se jeví jako sympatické řešení pro hráče, kteří nechtěli v Mass Effect 3 hrát multiplayer jen kvůli tomu, aby měli stoprocentní připravenost galaxie. Kooperační multiplayer byl v Mass Effect 3 povedený, ale jestli se mi to samé bude chtít hrát znova, to zatím nevím.
Osidlování
Ve hře budeme prozkoumávat sluneční soustavu a hledat vzácně se vyskytující obyvatelné planety, které osídlíme a budeme doufat, že nám v budoucnu poslouží jako nový domov. Nebudeme ale doufat jen tak nazdařbůh. Budeme muset volit ze strategických možností, jak se o postavené základny postarat. Základnu budeme moci například směřovat do průzkumného ražení, což nám na vesmírné mapě odhalí další oblasti a zpřístupní nám další mise pro útočný tým, nebo si zvolíme specializaci na hornictví, a pak nám budou pravidelně přibývat výrobní materiály.
Loď
Naše loď se bude jmenovat Tempest (Bouře) a budeme moci navštěvovat planety plně zapadající do světa Mass Effect. Na jednotlivých planetách budeme opět zkoumat cenné materiály, inteligentní formy života, řešit různé problémy a mimozemské technologie. Je přislíbeno, že přechody mezi pilotováním Tempestu napříč slunečními soustavami, přistávání na povrchu planet bohatých na minerály a prozkoumávání samotného povrchu v pozemním vozidle Mako bude plynulé a bez jediné nahrávací obrazovky.
V Galaxii Andromeda budeme opět moci narazit na různé přírodní úkazy a mimozemské artefakty, které budou sloužit jako trofeje a doplňky. Doplňky si budeme moci vylepšit vzhled naší postavy, vesmírné lodi Tempest a pozemního vozítka Maka. Sebe a parťáky si budeme moci různě oblékat a vybavovat estetickými modifikacemi. Nově budeme moci fotit různá zákoutí galaxie a použít je jako tapety ve své lodi, nebo je prodat. Hledat budeme moci například různé monolity po Remnantech a následně odemykat jejich krypty, hledat mocné artefakty ve starobylých ruinách a při tom si dávat pozor na obranné systémy spouštějící pasti, obranné roboty a měnící rozvržení celých budov. Na oběžných dráhách planet budou speciálních zařízení, která se budou moci odemknout pouze za použití jakýchsi hvězdných klíčů. Uvnitř budou k nalezení ty nejvzácnější artefakty, ale jejich získání bude mnohem obtížnější než v případě opuštěných krypt, neboť se vnich mimo obranného systému budou vyskytovat průzkumníci Khetů, kteří mají na tyto artefakty také zálusk. Pokud by tyto mise byly po vzoru Uncharted nebo posledního Tomb Raidera (údajná tisková zpráva se zmiňuje o puzzlech), bylo by to velmi vítané osvěžení.
Mako
Jak bylo vidět na raných prototypech, tak se nám vrací Mako. To bude sloužit při budování kolonií, pátrání po kryptách Remnantů nebo při útocích na khetská stanoviště. Ještě mohli do popisu přidat boj se šavlozubcem aby nám bylo jasné, že s ním budeme provádět to samé, co v prvním Mass Effectu. Mako budeme moci konkrétně vylepšovat například přidáním turba, posílením štítů nebo doplněním funkce radaru o detekci nepřátel. A budeme si ho moci pokreslit, jak se nám zlíbí, tudíž ani jedno Mako nebude stejné.
Obrázky pocházejí z konceptů zveřejněných k příležitosti N7 day, a na další obrázky můžete narazit v tomto článku. Pokud informace opravdu utekly z tiskové zprávy, tak bude brzy zveřejněna a při této příležitosti vyjdou i první pořádné obrázky ze samotné hry. Pokud tak nastane, budeme vás o tom informovat.
Zdroj: NeoGAF, gamercenteronline
Jestli jsou tyto nepotvrzené informace pravdivé, tak jsem mírně zklamán.
„Záviset bude i na tom, jaké odpovědi budeme volit při rozhovorech a konec samotné hry se bude odvíjet podle rozhodnutí učiněných v průběhu celé hry.“ to už jsem někde slyšel…
Díky moc za takové parádní novinky. Přiznám se že jestli je alespoň 50% z toho pravda, tak to kupuji hned po vydání. A pokud budete mít čas a možnosti udělat češtinu (což je naprosto předběžné přání, které se možná ani nepodaří splnit (technicky)), tak kupuji snad i v předprodeji (pokud bude nějaký únik a zjistíte že by to šlo).
Vydání je ještě daleko a do té doby se může spousta věcí změnit. Ale oficiální českou lokalizaci moc nečekám. Objednávka v předprodeji by případným překladatelům fanouškovské lokalizace pomohla pouze za předpokladu, že by ji zase sponzoroval nějaký herní eshop, jako tomu bylo u Mass Effect 3.
Chcel by som sa orientačne spýtať koľko človeko-hodín je zhruba potreba na preloženie komplexnej hry typu mass effect ? Teda ak taká informácia voľne dostupná 😉